۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • به جای تحریم کوکاکولا، به همکاری نظامی با اسراییل پایان دهید

به جای تحریم کوکاکولا، به همکاری نظامی با اسراییل پایان دهید

  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
  • ۳۰۸ بازدید
  • ۰

 

دمیرتاش معتقد است که دولت اردوغان در مقابل اسراییل سیاست صادقانه ای را در پیش نگرفته است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از بخش ترکی الجزیره، صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و نامزد مورد حمایت جریانات واسبته به پ.ک.ک در انتخابات ریاست جمهوری، دیروز در استانبول و جمع هواداران خود سخنرانی کرد.
در این مراسم که با حضور هزاران تن از کردهای مقیم استانبول برگزار شد، حاضرین با برافراشتن پرچم های بزرگ منقش به تصویر اوجالان، از دمیرتاش حمایت کردند. دمیرتاش ضمن محکوم کردن حملات اسراییل علیه مردم غزه، این اقدامات را جنایات قرن خواند. وی خطاب به دولت ترکیه اعلام کرد:«مواضع شما در مورد اسراییل صادقانه نیست. شما فکر می کنید با چند سخنرانی و دعوت مردم به تحریم کوکاکولا، می توانید به عمر اسراییل پایان دهید؟ اگر راست می گویید به جای تحریم کوکاکولا، کلیه ی توافق نامه های نظامی و امنیتی ترکیه و اسرایل را لغو کرده و به همکاری نظامی پایان دهید تا جهانیان باور کنند که دولت واقعا با اقدامات اسراییل مخالف است. بین اسراییل و ترکیه ۱۲توافق نامه ی جدی و مهم وجود دراد که برخی از آنها اقتصادی و برخی دیگر در حوزه های تجهیزات نظامی، رزمایش و اطلاعات نظامی منعقد شده اند. این توافق نامه ها را منحل کنید و دست کم به اندازه ی کشورهای کوچک آمریکای لاتین جسارت داشته باشد. آنان سفرای خود را از اسراییل بازخواندند اما ترکیه هنوز هم جرات ندارد موضع قاطعانه ای در برابر اقدامات وحشیانه ی اسراییل اتخاذ کند».
وی در ادامه و در مورد وضعیت کردهای ترکیه گفت:«شعاری که اردوغان آن را به عنوان استراتژی اصلی حزب خود در همه ی برنامه ها و سخنرانی ها تبلیغ می کند، شعار تک ملت تک زبان است. ما این شعار را به هیچ وجه قبول نداریم و معتقدیم که پدیده ی ترکیه ی تک زبانه، دقیقا به معنی انکار کردها و دیگر اقوام ترکیه است و چنین چیزی قابل قبول نیست».
دمیرتاش دیروز در یکی از سخنرانی های خود به این موضوع اشاره کرد که دولت اردوغان و بسیاری دیگر از چهره های سیاسی ترکیه هنوز هم نتوانسته اند حضور یک نامزد کُرد در انتخابات ریاست جمهوری را هضم و پذیرش کنند. وی همچنین هر دو نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری یعنی اردوغان و احسان اوغلو را به مناظره ی زنده ی تلویزیونی دعوت نموده و اردوغان و پسران او را به دست داشتن در پرونده های بزرگ فساد مالی متهم نمود.
وی در گفتگو با شبکه ی دولتی تلویزیونی TRT نیز با بیانی کنایی، مواجهه ی این رسانه با خودش را به عنوان نمونه ی بی نظیری از عدالت، ادب و انسانیت توصیف کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *