۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هشدار پ ک ک به گروه تکفیری داعش

  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
  • ۳۲۶ بازدید
  • ۰

گروهک تروریستی پ ک ک برای حفظ منافع خود در کردستان سوریه به مقابله با گروه تکفیری ترویستی داعش برخاسته است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز ،   مراد کارایلان, عضو کمیته رهبری پ.ک.ک در مصاحبه با «استرک تی‌وی» گفت:«روح کردخواهی در شنگال نیرومند است و آن را برای داعش رها نخواهیم کرد.وی اذعان داشت، امشب در آن شهر به نبردی عظیم خواهد پرداخت و گریلاها در آنجا خواهند ماند.»

مراد کاراییلان, عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان لحظاتی پیش در یک پیام ویدئویی به داعش هشدار داد و گفت به عموم خلقمان اعلام می کنیم امشب نیروهای گریلایی دست به مداخله نظامی در شنگال خواهند زد و در آنجا باقی خواهند ماند . کاراییلان رهبران اقلیم فدرال کردستان را به اتحاد ملی برای دفاع از مردمان منطقه در برابر حملات داعش فراخواند و خواست که یک فرماندهی مشترک میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای گریلایی ایجاد شود . او گفت شنگال و کوبانی فرقی ندارند کما اینکه داعش مرزها را برداشته و باید همکاری کنیم برای ایجاد یک استراتژی مشترک ملی .

مراد کاراییلان گفت فعلا نمی خواهد موضوع انتقاد از پیشمرگان اقلیم کردستان بخاطر ترک شنگال را مطرح کند اما گفت نباید به هیچ وجه چنین مردم ایزدی را بدون اطلاع قبلی تنها می گذاشتند چرا که مشخص است داعش دستش به هر شهروند ایزدی برسد او را به قتل خواهد رساند .

کاراییلان با یادآوری آنکه کردهای ایزدی به دلیل باورداشت های خود تاکنون هفتاد و دو بار در طول تاریخ قتل عام شده اند گفت هرچند گزارش هایی از کشتار در شنگال بدست آمده اما نیروهای گریلایی قطعا منتظر نمی نشینند تا قتل عام هفتاد و سوم در ابعادی بزرگ توسط داعش انجام شود.

فرمانده نیروهای مدافع خلق با تأکید بر آنکه پیروزی ما در اتحاد و یکدستی نیروهایی گریلایی ، نیروهای پیشمرگ و واحدهای مدافع خلق است گفت تصویر ذهنی ای که داعش ایجاد کرده که گویا به هر کجا حمله کند قادر به اشغال آن خواهد بود تصویری غلط است و این گروه با مقاومت واحدهای مدافع خلق آشناست .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *