۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بزرگترین خطری که اردوغان را تهدید می کند

بزرگترین خطری که اردوغان را تهدید می کند

  • ۲۴ تیر ۱۳۹۲
  • ۳۴۰ بازدید
  • ۰

تحلیل گر گاردین انتصاب یک مجری تلویزیونی به عنوان مشاور ارشد نهاد نخست وزیری ترکیه را موضوع مهمی تلقی کرده و اطرافیان اردوغان و خود او را بزرگترین تهدیدها می داند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از پایگاه تحلیلی حبری T24 فیشر گیبونس نام یکی از تحلیل گران مشهور روزنامه ی انگلیسی گاردین است که در مقاله ی خود، به بررسی موضوعی پرداخته که آن را تهدیدات مهم علیه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نامیده است. در این تحلیل که با عنوان «این یک شوخی نیست» منتشر شده آمده است:«انتصاب یغیت بلوت تحلیل گر و مجری شبکه ی تلویزیونی ۲۴ ترکیه به عنوان مشاور ارشد نهاد نخست وزیری این کشور، نشان دهنده ی این است که مجموعه ای از آدم های ویژه دوروبر اردوغان جمع شده اند و سعی دارند برای حفظ منافع خود، به ارائه ی تحلیل های عجیب و غریبی بپردازند که آنان را نزد نخست وزیر، مهم جلوه دهد. یغیت بلوت همان فردی است که اعتراضات مردمی در گزی پارک و میدان تقسیم استانبول را توطئه ی از جانب شرکت هوایی لوفت هانزای آلمان دانست. این تحلیل گر ترک اعلام کرد که احداث سومین فرودگاه بزرگ و بین المللی استانبول، سالانه چندین میلیون مسافر را از آلمان به ترکیه می کشاند و به همین خاطر شرکت لوفت هانزا با ارسال پول برای مخالفین استانبول، تلاش کرد تا دولت اردوغان را به سوی سقوط سوق داده و مانع از احداث فرودگاه های جدید و مدرن شود. بلوت همچنین اعلام کرد که اردوغان یک شخصیت جهانی است و برخی کشورها قصد دارند از راه ابزارها و شیوه های قتل از راه دور، او را ترور کنند. درست یک هفته پس از این بیانات عجیب و غریب، این گوینده، مشاور ارشد نهاد نخست وزیر شد.»
در ادامه ی تحلیل گاردین آمده است:«رجب طیب اردوغان ، طی روزهای گذشته بارها از موضوع اعدام عدنان مندرس نخست وزیر ترکیه در سال ۱۹۶۰ سخن به میان آورده و نشان داد که خود را در خطر می بیند اما اردوغان آن قدر باهوش هست که بداند، بسیاری از سلاطین عثمانی نه به خاطر جنگ با دشمنان بلکه به خاطر ندانم کاری های غلامان و اطرافیان خود، کشته شدند. در کل می توان گفت دو عاملی که بیش از هر چیزی اردوغان را تهدید می کند؛ عبارتند از خود اردوغان و منش سیاسی او و دوم، اطرافیان او.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین