۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اوجالان: من نیز از عشیره ی بازوکی هستم که اساس و رگ و ریشه ی آن به ترکمن ها می رسد.

اوجالان: من نیز از عشیره ی بازوکی هستم که اساس و رگ و ریشه ی آن به ترکمن ها می رسد.

  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
  • ۵۲۰ بازدید
  • ۰

اظهارات اوجالان علیه طالبانی، بارزانی و شوان‌پرور
حزب کارگر ترکیه بخش های پنجم و ششم فایل ویدیویی بازجویی از اوجالان را منتشر کرد. این فایل ها مربوط به نظرات اوجالان در خصوص سران کُرد اقلیم کردستان عراق و یکی از خوانندگان مشهور است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : در حالی که پ.ک.ک و حزب صلح و دموکراسی و خود عبدالله اوجالان، فایل های ویدیویی منتشر شده از سوی حزب کارگر را تدوین هدفمند و عملیات ضد تبلیغاتی دانسته اند، سران این حزب در گفتگو با رسانه ها اعلام کردند که هیچ کسی نباید در اصالت فایل های ویدیویی اوجالان شک کند. آنان با انتشار بخش های ششم و هفتم اظهارات اوجالان، نشان داده اند که برای ادامه ی حملات بی امان خود به پ.ک.ک برنامه های گسترده ای دارند.
انتشار این فایل های ویدیویی، که با دوربین جاسازی شده در کیف شخصی بازجو فیلمبرداری شده، بازتاب گسترده ای در رسانه ها و محافل سیاسی ترکیه پیدا کرده و بشیر آتالای، معاون نخست وزیر این کشور اعلام کرده که این اقدامات، تلاش برای به بن بست رساندن مذاکرات صلح است. مهمت ایلکر یوجل از سران حزب کارگر اعلام کرده که انتشار این فایل های ویدویی، بخشی از تلاش مداوم این حزب برای نجات خلق کُرد از دست پ.ک.ک و آمریکا است! وی همچنین به حزب صلح و دموراسی توصیه کرده در اصالت و واقعی بودن فایل ها شک نکند و اگر جرات دارد این فایل ها را در دیاربکر و بین هواداران خود توزیع کند.
گفتنی است حزب کارگر یکی از احزاب چپ گرای ترکیه است که رهبری آن بر عهده ی دکتر دوغو پرینچک حقوق دان و سیاست مدرا کُرد است که پیش تر روابط نزدیکی با اوجالان داشته و برخی ها او را پدر فکری اوجالان می دانند. وی در حال حاضر، همراه با سرهنگ حسن آتیلا اوغور (بازجوی اوجالان) و پروفسور یالچین کایا (استاد اوجالان در دانشگاه) و چندین چهره ی سیاسی، نظامی و دانشگاهی دیگر به اتهام دست داشتن در جرایم شبکه ی کودتاگر ارگن اکُن در زندان به سر می برد.
بخش هایی از مهم ترین اظهارات رهبر زندانی پ.ک.ک در فایل های منتشر شده ی جدید از این قرار است:
– نباید برهم زدن بساط رانت خواری بارزانی و طالبانی را کوچک بپندارید چرا که قدرت های بزرگی پشت سر آنها ایستاده اند و خودشان را به هر شیوه ای می فروشند. آنان خیلی ارزان و سطحی به ترکیه نزدیک می شوند. لطفاً به آنها اعتماد نکنید. به همین خاطر است که من پیشنهاد کرده ام در اربیل اقداماتی به عمل بیاید و با ترکمن ها نیز کارهایی انجام دهیم.
به نظر من ایران و اعراب در شمال عراق نفوذ چندانی ندارند. در آن جا کُردها و ترکمن ها مهم هستند و مردم از بارزانی و طالبانی نفرت دارند… هیچ نیازی نیست که بارزانی ها و طالبانی ها را قدرتمند کنید… این اواخر هزار نفر از جوانان ایرانی و سه هزار جوان کُرد سوری به ما پیوسته اند و دوران احزاب کلاسیک مانند احزاب بارزانی و طالبانی به پایان رسیده است.
– به احتمال قوی از طالبانی استفاده می کنند. بارزانی هم که مانند یک خان محلی است و هر کسی می تواند او را به کار بگیرد.
– پ.ک.ک باید در شمال عراق بماند تا نفس بارزانی و طالبانی را بگیریم. کاری که ظرف ده بیست سال گذشته، ترکیه نتوانسته انجام دهد، ما انجام می دهیم. پیشنهاد من، گرفتن اربیل است.
– شوان پرور چند آواز سطحی خوانده می خواهد خود را در حد یک رهبر کُرد یا در حد [امام] خمینی جلوه دهد.
– انگلیس و ایران با طالبانی بازی می کنند و هر کشور و هر کسی هم می تواند با بارزانی بازی کند.
– ملت ترک، ریشه اصلی درخت و کُردها نیز یکی از شاخه های بزرگ آن هستند.
– نیازی به شناسنامه ی کُردی وجود ندارد. در قانون اساسی ترکیه همه چیز موجود است. از همه مهم تر، مفهوم قانونی شهروند است. من معنی و چهارچوب این را توضیح می دهم.
– من خودم را به عنوان یک کُرد خالص و مخلص نگاه نمی کنم و هیچ ترک ملی گرایی خود را از من ترک تر فرض نکند.
– برخی از ترکمن هایی که به ترکیه مهاجرت کرده اند در مناطق جنوب شرقی رفته رفته کُرد شده اند. من نیز از عشیره ی بازوکی هستم که اساس و رگ و ریشه ی آن به ترکمن ها می رسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *