۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اوجالان با همکاری اردوغان پ.ک.ک را نابود کرد

اوجالان با همکاری اردوغان پ.ک.ک را نابود کرد

  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
  • ۳۰۵ بازدید
  • ۰

گروهک تجزیه طلب و تروریستی پ.ک.ک به شکست خود در مقابل سیاست های اردوغان اعتراف کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : عبدالله اوجالان دست نشانده سازمان اطلاعاتی ترکیه (میت ) با اجرایی دقیق و منظم سیاست های دولت ترکیه پ.ک.ک را تبدیل به گروهکی ایزوله شده کرد. طی مفاد انعقاد شده در قرارداد فی مابین بایستی تمام گریلاهای پ.ک.ک و پژاک خاک ترکیه را ترک و به اقلیم کردستان عراق عقب نشینی کنند. اکنون ۹۰ درصد از اعضای مسلح پ.ک.ک در ترکیه موسوم به ه پ گ مکان‌ها و مناطق استراتژی نظامی در داخل خاک ترکیه را ترک کرده‌اند،ا ما اردوغان که از طریق مقامات اطلاعاتی دستگاه میت این کشور به اوجالان و پ‌ک‌ک وعده هایی چون تغیر قانون اساسی داده بود، ولی هنوز وارد فاز عملی نشده و هیچ نشانه‌یی از خلوص نیت اردوغان برای انجام آن نیز مشاهده نمی‌شود.
سران گروهک تروریستی پ.ک.ک به همکاری اوجالان با دولت ترکیه پی برده و به صراحت به شکست خود اعتراف می کند ؛ عبدالله اوجالان (سرکرده‌ی دربند فرقه‌های پژاک و پ‌ک‌ک در جزیره‌ی امرالی) در آخرین ملاقات خود با برادرش (محمد اوجالان) از ناامیدی خود به نتیجه‌ی پروسه‌ی امرالی گفته بود. اوجالان علناً از رودستی که از جانب دولت اردوغان خورده بحث کرده و به نظر وی احتمال خیلی ضعیفی دارد که این پروسه نتیجه‌بخش باشد.
بسیاری از سران پ.ک.ک از همان ابتدا مخالف طرح پروسه امرالی بودند چرا که احتمال چنین روزی را پیش بینی کرده بودند.

در راستای همین ناامیدی‌ها و افق شکست پ‌ک‌ک، مرادکارایلان نیز اخیراً در مصاحبه‌یی که با PUKmedia انجام داده، دقیقاً مباحث و نکاتی را که اوجالان نیز از آنها قطع امید کرده، به زبان می‌راند و در اوج ناامیدی به شکست خود در مقابل سیاست و ترفند اردوغان اعتراف می‌کند. کارایلان در این مصاحبه به اقداماتی که سرکرده‌ی دربند و سرکردگان قندیل‌نشین این فرقه‌ها درخصوص اعلام آتش‌بس و عقب‌نشینی اعضای آنها به شمال عراق گفته و اظهار می‌دارد، در مقابل ترکیه کوچکترین گامی در راستای وعده‌هایی که داده بود برنداشته و گذشته از آن، به محض اینکه اعضای مسلح این فرقه‌ها منطقه‌یی را به قصد عقب‌نشینی به اقلیم کردستان ترک می‌کنند؛ بلافاصله ارتش این کشور با آتش توپخانه و بعداً‌ پاکسازی کامل، نیروهای خود را در آن مناطق مستقر می‌کند و اقدام به ساختن برج‌های نظامی مستحکم در نقاط صفر مرزی کرده که به پیشرفته‌ترین تجهیزات و تسلیحات نظامی مجهزند و این نشانگر عدم صداقت و خلوص نیت اردوغان و دولتش است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *