۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتقاد اردوغان از روند کند خروج پ.ک.ک از ترکیه

انتقاد اردوغان از روند کند خروج پ.ک.ک از ترکیه

  • ۸ تیر ۱۳۹۲
  • ۱۸۰ بازدید
  • ۰

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، تنها ۱۵ درصد از اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) خاک این کشور را ترک کرده‌اند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :به نوشته روزنامه تودی زمان، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در جریان نشست با ۶۳ عضو کمیسیون بزرگان گفت: از زمان آغاز روند سازش با پ.ک.ک اواخر ماه مه سال جاری میلادی، تنها ۱۵ درصد از اعضای این گروه از خاک ترکیه خارج شده‌اند.

۶۳ عضو کمیسیون بزرگان همچنین گزارش‌های نهایی خود را که شامل دستاوردهای منطقه‌ای، خواسته‌های عمومی و پیشنهادها برای حل مساله درگیری‌های دولت آنکارا با پ.ک.ک است، به وی تحویل دادند.
در این نشست که در دفتر نخست وزیری ترکیه برگزار شد، چندین روزنامه‌نگار، بازیگر،‌ نویسنده، هنرمند و استاد دانشگاه حضور داشتند. آن‌ها قصد داشتند تا اقدامات آتی را برای انجام گام دوم روند سازش صورت دهند که با واکنش‌ اردوغان دچار شوکه شدند چرا که وی گفت: این دروغ است. هنوز ۸۵ درصد تروریست‌ها در داخل خاک ترکیه هستند.

اردوغان همچنین به جدیدترین اقدامات تحریک‌آمیز اعضای پ.ک.ک اشاره کرد و گفت: این گروه تروریستی یک تا پنج میلیون لیره ترکیه از تاجران ربوده است. علاوه بر این ۱۹ مورد توقیف خودرو در جاده‌ها و آتش زدن این وسایط نقلیه توسط اعضای این گروه گزارش شده است و نیروهای دفاع مردمی که یکی از شاخه‌های شبه‌نظامی پ.ک.ک است به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
نخست وزیر ترکیه با اشاره به انجام اصلاحات دموکراتیک به عنوان گام دوم روند سازش با پ.ک.ک اعلام کرد که هنوز هیچ مطالعه‌ای در این باره صورت نگرفته است.
وی در پاسخ به کاهش ۱۰ درصدی محبوبیت خود در آستانه انتخابات و همچنین تظاهرات در پارک گزی استانبول گفت: این موضوعات خارج از بحث حاضر است.
روند سازش به منظور پایان دادن به مناقشات چند ساله میان دولت ترکیه و پ.ک.ک انجام شده است؛ درگیری‌هایی که دست‌کم ۴۰ هزار کشته بر جای گذاشت. دولت آنکارا مذاکراتی را با عبدالله اوجلان، رهبر محبوس پ.ک.ک از اکتبر سال گذشته میلادی انجام داده تا برای پایان دادن به این درگیری‌ها راه حلی صلح‌آمیز بیابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین