۶ مرداد ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتشار عکس جدیدعبدالله اوجالان سرکرده تروریستی پ ک ک

انتشار عکس جدیدعبدالله اوجالان سرکرده تروریستی پ ک ک

  • ۳۰ آذر ۱۳۹۲
  • ۳۸۱ بازدید
  • ۰

حزب صلح و دموکراسی اعلام کرده که مسئولیت انتشار این عکس بر عهده ی این حزب نیست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، عکس جدیدی از عبدالله اوجالان سرکرده زندانی پ.ک.ک، با کیفیتی پایین و نه چندان واضح در رسانه های اینترنتی ترکیه منتشر شد.
رسانه ها اعلام نکرده اند این عکس را از چه منبعی دریافت کرده اند اما پروین بولدان نماینده ی اغدیر و عضو هیات ملاقات با اوجالان از طرف حزب صلح و دموکراسی اعلام کرده که عکس هایی که در اختیار آنان است، در روزها و حالت های دیگری از اوجالان گرفته شده و این عکس در اختیار آنان نبوده و مسئولیت انتشار آن بر عهده ی دیگران است.
وزیر دادگستری ترکیه سعدالله ارگین به شرط عدم انتشار، به صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی اجازه داده بود با گوشی تلفن همراه و همچنین با یک دوربین کوچک دیجیتالی؛ سه قطعه عکس از اوجالان بگیرد. ارگین تاکید کرده بود که انتشار بدون اجازه ی این عکس ها می تواند بر روند ملاقات وی با نمایندگان کُرد تاثیر گذاشته و اوجالان را ممنوع الملاقات کند.
در این عکس اوجالان در زندان جزیره ی ایمرالی در کنار بولدان و دمیرتاش حضور دارد
صلاح الدین دمیرتاش پیش تر در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری کردپرس اعلام کرده بود:« پیش از هر چیز باید بگویم که ملاقات با ایشان برای من، طی این مدت یک حس عاطفی زیبا و فوق العاده بوده و هست. دیدار رو در رو با جناب اوجالان و گفتگوی طولانی با وی درباره ی جوانب مختلف مذاکرات صلح، برای ما بسیار آموزنده و مهم است. صادقانه بگویم

حس غرورآفرین خاصی دارد اما به موازات همه ی این احساسات مثبت، جنبه ی غم انگیزی هم دارد. زمانی که من به ایمرالی می روم و پس از پایان ملاقات با او جزیره را ترک می کنم، با خود می گویم که همین الان در ترکیه، صدها و بلکه هزاران انسان خطرناک که مرتکب سنگین ترین جرایم شده اند، در حاشیه ی امن قرار گرفته و آزاد و رها در همه جا می گردند و هر کاری دلشان بخواهد انجام می دهند و کسی نیست که از آنها حق و حساب بخواهد اما لیدر یک خلق این جا پشت میله های زندان است. اگر بخواهید از دیگر جزییات ملاقات هایمان بپرسید باید بگویم که همه فکر می کردند که جناب اوجالان در این دیدارها ما را به اسم کوچک صدا می زند و یا مثلا مرا رفیق صلاح الدین صدا می زند اما چنین نیست. ایشان در برخوردهای خود نزاکت ویژه ای دارند و به عنوان مثال مرا با لفظ جناب دمیرتاش مورد خطاب قرار می دهند. یا مثلا دیگر دوستان را با الفاظی همچون جناب پروین خانم، یا جناب سرّی ثریا صدا می زند. عین همین برخورد مودبانه را با مامورین زندان نیز انجام می دهند و با آنان نیز کاملا با نزاکت حرف می زنند. اگر چه در ملاقات های ما با جناب اوجالان اصلی ترین مسائل مربوط به کردها و ترکیه مورد بحث قرار می گرد اما کلا حال و هوای این دیدارها، یک هوای خشک و رسمی نیست و در فضایی گرم و توام با مزاح و صمیمیت حرف می زنیم. »
آخرین بار، در سال ۲۰۰۲ میلادی دو قطعه عکس از اوجالان منتشر شده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین