۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • اطلاعات پ.ک.ک در حال تلاش برای ایجاد یک شبکه اطلاعاتی نفوذی در نیروهای پیشمرگه روژ است

اطلاعات پ.ک.ک در حال تلاش برای ایجاد یک شبکه اطلاعاتی نفوذی در نیروهای پیشمرگه روژ است

  • ۱۱ آذر ۱۴۰۱
  • ۲۵۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : از زمان تأسیس نیروی پیشمرگه روژ توسط بارزانیها، پ‌ک‌ک به طرق مختلف، اغلب از طریق تهدید مستقیم علیه جوانان در صفوف پیشمرگه‌های روژ و گاهی با تهدید خانواده‌های آنان در سوریه، پیشمرگ های روژ را تهدید کرده است.انها را تحت فشار قرار می دهند که از صفوف پیشمرگان روز خارج شوند و حتی به خانواده های پیشمرگان روژ می گویند که اگر پسرانشان از صفوف پیشمرگهای روژ خارج نشوند خانواده هایشان از مناطق تحت کنترل انها اخراج خواهند شد.
تهدیدهای پ.ک.ک برای مدت طولانی ادامه داشته و برخی از این جوانان و خانواده های آنها را تحت تأثیر قرار داده است. تعدادی از پیشمرگه های روژ مجبور شده اند از فعالیت های پیشمرگه خود دست بکشند و به شمال سوریه بازگردند تا خانواده های خود را در برابر دست های زشت اطلاعات PYD و تهدیدهای مداوم پ.ک.ک حفظ کنند.
پس از خروج این جوانان از نیروهای پیشمرگه روژ، استخبارات PYD در سوریه می خواهد از آنها بهره برداری کند و از آنها به نفع پ.ک.ک و جاسوسی از نیروهای پیشمرگه روژ استفاده کند.
اطلاعات PYD تعدادی از افرادی را که از نیروهای پیشمرگه روژ جدا شده اند در صفوف YPG استخدام کرده و وظیفه تشکیل منابع اطلاعاتی در نیروهای پیشمرگه روژ را به آنها محول کرده است.
در همین زمینه، منابع محلی گفته اند   که یکی از کادرهای YPG به نام «رفیق اغید» که در اطلاعات PYD و در «حوزه اطلاعاتی» شهر رمیلان درک فعالیت می کند، بر پرونده حزب عدالت و توسعه نظارت می کند. و پیشمرگان رفیق آغید با سرهنگ ریاض، اهل سوریه که از افسران سابق در صفوف پیشمرگه روژ بود، رابطه نزدیک دارد. سرهنگ ریاض در حال حاضر به عنوان یک مقام نظامی در صفوف YPG منصوب شده است.
بر اساس اطلاعات ما، آغید با کمک سرهنگ ریاض در حال تماس با پیشمرگه ها و افسران نیروی پیشمرگه روژ است که به دلیل تهدیدات پ.ک.ک نیروهای پیشمرگه را ترک کرده است
منابع ما همچنین فاش کردند که رفیق اغید در اکتبر سال جاری در حسکه جلسه ای برگزار کرد که افراد زیر در آن حضور داشتند:
۱- سرهنگ ریاض
۲- احمد یوسف جمیل احمد، متولد دهه ۱۳۵۰، ساکن روستای خواجوکه از توابع شهرستان قامیشلو.
۳- سالار محمد خیر، پیشمرگان سابق روژ.
۴- علی گنجو ساکن روستای سهل از توابع شهرستان ترباسپی سابقاً پیشمرگ روژ.
در این دیدار، آغید نحوه استفاده و ایجاد شبکه اطلاعاتی و جاسوسی در نیروهای پیشمرگه روژ را برای کسانی که قبلاً خود پیشمرگه روژ بودند و به دلیل تهدید PKK/PYD از نیروهای پیشمرگه خارج شده و به شمال سوریه  بازگشته بودند، مورد بحث و بررسی قرار داده است
در این دیدار رفیق عقید از سرهنگ ریاض، سالار و علی گنجو خواسته تا اطلاعاتی در مورد پیشمرگان و افسران نیروهای پیشمرگ روژ در شمال  عراق و شمال سوریه جمع آوری کنند. به ویژه، آنها باید اطلاعاتی در مورد خانواده های پیشمرگه های روژ در سوریه جمع آوری کنند و آدرس آنها را پیدا کنند تا بتوانند آنها را تهدید کنند و سعی کنند از آنها به عنوان منبعی برای جمع آوری اطلاعات در مورد نیروهای پیشمرگه روژ برای اطلاعات PYD استفاده کنند.
لازم به یادآوری است که پ.ک.ک با سیاست رادیکال خود را شمال سوریه سبب شده که بیش از یک میلیون کرد راه مهاجرت را به پیش بگیرند و همچنین بیش از چهارصد هزار نفر از اهالی شمال سوریه در شمال عراق در کمپ ها زندگی می کنند و علیرغم تلاش نهادهای بین المللی انها اماده نیستند که به شمال سوریه تحت حاکمیت پ.ک.ک برگردند و آنها به علت سیاست های دیکته واری پ.ک.ک در شمال سوریه نمی توانند برگردند و هزاران خانواده راهی اروپا شدند و صدها نفر در حین راه اروپا جانشان را از دست دادند تا زمانی که پ ک ک در شمال سوریه باشد امنیت برقرار نخواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *