۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ترکیه: ۲۳۰۰ کادر پ.ک.ک به کوهستان قندیل پناه بردند

ترکیه: ۲۳۰۰ کادر پ.ک.ک به کوهستان قندیل پناه بردند

  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
  • ۱۸۸ بازدید
  • ۰

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه اعلام کرد که در پی حملات هوایی ارتش این کشور به شمال عراق، دو هزار و ۳۰۰ عضو حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) پ.ک.ک با عقب نشینی از مواضع قبلی خود به کوهستان قندیل پناه بردند.
به گزارش انجمن بی تاوان ،وبسایت خبری خبر.۷ به استناد گزارش ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه نوشت: در پی پیشروی نیروهای ارتش ترکیه به سمت ارتفاعات قندیل و تصرف بسیاری از مناطق و پایگاه های محلی گروه پ.ک.ک در شمال عراق، دو هزار و ۳۰۰ نفر از آنها به سمت قندیل متواری شده و در آن منطقه پناه گرفته اند.
این رسانه در تشریح جزئیات حمله هوایی ترکیه به قندیل عنوان کرد: تعدادی از اعضای گروه پ.ک.ک نیز که در محلی به نام زرگله و با حضور ۱۹ نفر از رهبران و سران آنها در کوه سرتکی بامو تجمع کرده بودند، چند روز پیش در حمله هوایی ارتش ترکیه هدف قرار گرفتند.
بنا به گزارش این رسانه، پیشروی ارتش ترکیه به سمت قرارگاه اصلی گروه پ.ک.ک در ارتفاعات قندیل ادامه دارد و در سه روز اخیر حملات هوایی نیز برای انهدام مقر و محل حضور آنها شدت گرفته است.
این رسانه به نقل از منابع محلی اعلام کرد: دو شب پیش نیز در حمله هواپیماهای ترکیه به مقرهای گروه پ.ک.ک، ۱۲ پایگاه متعلق به این گروه منهدم شده است.
خبر.۷ همچنین نوشت: نیروهای ارتش ترکیه در حال ایجاد مناطق امن و جاده های دسترسی در مناطق کوهستانی سخت گذر شمال عراق و در مناطق آزاد شده از تصرف گروه پ.ک.ک هستند.
به ادعای این رسانه، مناطق هاکورک، برمیزه، برادوست، لیکان و کانی رش به کنترل نیروهای ارتش ترکیه در آمده است.
بنا به اعلام ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه، منطقه گوجان که محل تجمع عناصر گروه پ.ک.ک بود، هدف حملات توپخانه ای ترکیه قرار گرفت و بزرگترین حملات هوایی یک ماه اخیر ترکیه نیز به منطقه گوجان و زرگله انجام شده است.
به نوشته خبر.۷ و به نقل از منابع محلی، بسی هوزات رهبر کنفدرالیسم جوامع کردستان(ک.ج.ک) و هفت نفر از رهبران ارشد این تشکیلات در حملات اخیر ارتش ترکیه زخمی شده اند.
بنا به اعلام رسانه های ترکیه، در حملات هوایی سه روز اخیر ارتش این کشور به شمال عراق، ۶۱ نفر از عناصر گروه های تروریستی کشته و یا زخمی شده اند.
به گزارش ایرنا، عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق که از حدود سه ماه پیش آغاز شده، در هفته های اخیر با تعیین هدف تصرف ارتفاعات قندیل در مرز عراق و ایران به اوج خود رسیده و با بمباران مکرر برخی مناطق کوهستانی منطقه ادامه دارد.
به ادعای رسانه های ترکیه، ارتش ترکیه در روزهای گذشته ۳۹ کیلومتر در شمال عراق برای تصرف قندیل پیشروی کرده است.
ارتفاعات قندیل در شمال عراق بین مرز ایران و عراق و حدود ۱۰۰ کیلومتری مرزهای ترکیه واقع شده و دارای چند کوه بالای سه هزار متری با صخره ها و دره های سخت گذر است.
بنا به ادعای ترکیه، این منطقه محل استقرار عناصر گروه های پ.ک.ک و پژاک بوده و ارتفاعات قندیل را از جمله مناطق آموزش و هدایت گروه های تروریستی به خاک خود اعلام کرده و اغلب از طریق هوایی به منطقه حمله کرده ولی در مهار گروه پ.ک.ک در منطقه ناموفق بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین