۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پژاک به ترور مشروعیت بخشید

  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
  • ۲۹۸ بازدید
  • ۰

قاضی آوره به معضل ترور مشروعیت بخشید و آن را گامی در راستای گرفتن حقوق کُردها خوانده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غرب :قاضی آواره که بعنوان قاضی فرقه‌های پژاک و پ‌ک‌ک شناخته شده است، اخیراً درخصوص جوانب حقوقی پروسه‌ی امرالی نکاتی را بیان کرده که شاید خواندن و مطالعه‌ی آنها برای اهل فن خالی از لطف نباشد؛ چراکه آواره با تمام وجود سعی کرده بسان دیگر سرکردگان واعضای فرقه‌های پژاک و پ‌ک‌ک، حملات و عملیات‌های مسلحانه وخشونت‌آمیز پ‌ک‌ک و پژاک را توجیه کند. بعنوان نمونه قاضی گفته که شروع جنگ مسلحانه توسط پ‌‌ک‌ک در سال ۱۹۸۴ میلادی، اقدامی حقوقی و مشروع بوده است. حال سئوال اینجاست که اگر اقدامات خشونت‌آمیز، کشتن غیرنظامیان، عملیات‌های انتحاری و … از نظر آواره حقوقی و مشروع قلمداد می‌شود، پس عملیات و اقدامات تروریستی کدامند؟ وی در ادامه سخنان خود به معضل ترور مشروعیت بخشید و آن را گامی در راستای گرفتن حقوق کُردها خوانده است.

شایدبه نوعی هم سخت باشه که در خصوص موضوعات حقوقی نظر بدهم، اما آنچه عیان است اینکه سخنان آواره هیچ ربطی به حقوق ندارد. در اصل می‌توان سخنان قاضی را خلاصه‌یی از اوضاع سیاسی ترکیه و روند پیشرفت پروسه‌ی امرالی در این کشور به حساب آورد که آنهم نکته‌برداری از اظهارنظر دیگر سرکردگان پ‌ک‌ک در این خصوص است.

آواره در پایان به چند نکته اشاره کرده که تکرار خواست‌های سال‌ها پیش پ‌ک‌ک از ترکیه است. به عبارتی دیگر پ‌ک‌ک از فرمول کردستان بزرگ دل کنده و حالا به این چند خواسته اکتفا کرده که چندین سال است تکرار می‌کند و باردیگر قاضی هم آنها را تکرار کرده که ما هم برای شما تکرار می‌کنم:

به رسمیت شناختن کُردها در مباحث حقوقی و سیاسی ترکیه، خواندن و نوشتن زبان کُردی در مدارس، جایگزینی عبارت هموطن ترکیه‌یی بجای هموطن ترک و چند خواست فرهنگی دیگر.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین