۱ مهر ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • استراتژی اصلی دولت ترکیه:زنده نگه داشتن اوجالان و حفظ سلطه مطلق خود بر پ.ک.ک است

استراتژی اصلی دولت ترکیه:زنده نگه داشتن اوجالان و حفظ سلطه مطلق خود بر پ.ک.ک است

  • ۱ مهر ۱۴۰۳
  • ۱۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: اظهارات مکرر عبدالله اوجالان در محیط های مختلف مبنی بر اینکه او با استفاده از پول و روابط MİT  برای پنهان کردن رازی که سال ها حتی از دوستانش مخفی نگه داشته و روابط کثیفش که سالها بعد بر خلاف میل او فاش شده تا به امروز رسیده است، از همان ابتدای پ ک ک میت با هماهنگی اوجالان دونفر را بنام پیلوت نجاتی و کثیره یلدرم را در پ ک ک جا دادند و نقش این دو شخص در بزرگ گردن و سرپا نگه داشتن پ ک ک خیلی مهم بود که خود اوجالان با ان اشاره کرده است.

درست است که دولت برای زندگی اوجالان اهمیت زیادی قائل است. اما این جمله اوجالان کاملا واضح است و می گوید: “همانطور که من با استفاده ازکمک  آنها سازمان(پ ک ک ) را توسعه دادم آنها(دولت)نیز  باید با استفاده از من پ.ک.ک را به دست بگیرند.

دغدغه و وظیفه اصلی میت راجع به اوجالان این بود که پس از عبور به سوریه، از ترس از هم پاشیدن و خارج شدن از کنترل؛ زنده نگه داشتن اوجالان و حفظ سلطه مطلق او(اوجالان) بر پ ک ک همیشه سیاست اساسی دولت بوده است. این روند بعدها  به نام روند İmralı حفظ شد که همچنان ادامه دارد. اوجالان در مرحله ابتدای تأسیس پ.ک.ک توسط خلبان  Necati Kaya، Kesire Yıldırım و بسیاری دیگر تقویت شدند. با راهنمایی دولت، دوغو پرینچک بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ به منظور حمایت لجستیکی و روانی از اوجالان در سال ۱۹۸۷، تقویت‌هایی انجام داد. پرینچک در پاسخ به اتهاماتی که به دلیل ملاقات با اوجالان به او وارد شده است، گفت: «نزدیکی من با آپو یک وظیفه دولتی بود. من این سمت را پذیرفتم زیرا طرفدار راه حل برادری هستم. این یک ماموریت مخفی بود. ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه از این موضوع مطلع است.

پس از سال ۱۹۹۲، او توسط همان نیرو با یالچین کوچوک برای آماده سازی روند امرالی تقویت شد ارزیابی صحیح اوجالان و پ.ک.ک با تصمیم درست انجام شده برای ایجاد زمینه ها و ابزارهای مداخله در این روند رابطه مستقیم دارد.

و تداوم پروسه امروز در امرالی مستقیما با هدایت دولت پیش می رود که شاخه اصلی ان در پ ک ک همان علوی ها یی هستند که بغیر از جنگ خواهی چیزی بلد نیستند و همیشه آشتی را رد می کنند و کردستان مستقل را رد می کنند و تنها در چارچو ب منافع دولت گام برمی دارند که از همه مهمتر قدرت رسانه پ ک ک نیز در کنترل همین افراد هستند و در اروپا نفوذی قوی دارند اینه مشخص می کنند که جنگ تا کی ادامه داشته باشد و به همین منظور هر روز دهها جوان کرد را به کشتن می دهند.

قبلی «

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *