۱ مهر ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • درآمد هنگفت تروریست های پ.ک.ک از مهاجرت اجباری کُردها

درآمد هنگفت تروریست های پ.ک.ک از مهاجرت اجباری کُردها

  • ۱ مهر ۱۴۰۳
  • ۱۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: همانگونه که شاهد هستیم بعد از عقب نشینی نیروهای حکومت سوریه در شهرهای کردنشین در شمال سوریه همزمان با حضور داعش سبب ایجاد یک خلل جدی شد و نیروهای پ.ک.ک با حمایت آمریکا در آن منطقه مستقر شدند و امور قسمتی از منطقه را در دست گرفتند.

بعلت سیاست های ناکارآمد پ ک ک، مردم در شمال سوریه هر روز با مشکلات جدیدی روبرو می شوند و از همه بدتر اینکه حملات هوایی ترکیه نیز مشکلات مردم را دو چندان کرده است و مردم سرگردان و قربانی سیاست های پ ک ک شده اند که یکی از مشکلات ساختاری مدیریت به شیوه نظامی گری است و شرایط طوری شده است که همه طیف های جامعه نتوانند آزادانه زندگی کنند و مداخلات نیروهای پ ک ک در امورات اجتماعی سبب شده است که مردم بستوه بیایند و مدیریت پ ک ک دست به اقدامات خطرناکی بزند که از ان جمله اجبار به کوچاندن و مهاجرت مردم است.

یکی از اهداف پ.ک.ک از این اقدامات تخلیه بافت جمعیتی و ایجاد فرصتی برای تغییر وضعیت جمعیتی آن قسمت از سوریه  است. با توجه به وضعیت بد اقتصادی، شرایط بد معیشتی و کمبود خدمات در شمال سوریه، تعداد مهاجران از مناطق تحت کنترل اداره پ ک ک به اروپا و خارج  افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس گزارش ها ده ها جوان اهل کوبانی با عبور از روستاهای مرزی به ترکیه رفته و از آنجا به کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند. به گفته این منابع، قاچاق افراد با هماهنگی قاچاقچیان و مقامات پ.ک.ک انجام می شود و برای هر نفر ۱۵۰۰۰ دلار دریافت می شود.

این منابع همچنین گفتند که به دلیل اقدامات رهبران پ.ک.ک از ربودن کودکان و جوانان گرفته تا تسلیح اجباری تا کمبود فرصت های شغلی، شرایط بد معیشتی و نبود خدمات اولیه در شمال سوریه ، مردم مهاجرت را راه نجات می دانند.به گفته منابع محلی، کسانی که می خواهند مهاجرت کنند مجبور می شوند زمین و اموال خود را ارزان بفروشند تا پول کافی برای قاچاقچیان را فراهم کنند.

گفتنی است شمار مهاجران در شهر کوبانی به بالاترین حد خود رسیده و صدها شهروند در مسیر حرکت به سمت اروپا در دریا و جنگل جان باخته اند و ده ها نفر همچنان مفقود هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *