۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ادعاهای اوغور مومجو درباره ارتباط اوجالان با میت ترکیه

  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
  • ۵۶ بازدید
  • ۰

ادعاهای اوغور مومجو مبنی بر ارتباط اوجالان با MİT به شرح زیر است:
عدالت ۱۲ مارس (کودتای نظامی در ترکیه )هرگز با کسی به اندازه اوجالان با دقت و دلسوزانه رفتار نکرده است.
قابل درک است که اوجالان، دانشجوی SBF و “تکنسین ثبت زمین” که در جریان کودتای ۱۲ مارس از وزارت دارایی بورسیه تحصیلی دریافت کرد، در آن روزها در جمهوری ترکیه کار می کرد. رابطه او با آنها بهتر از هر دانشجوی فعال چپ بود.
پدر کسیره ییلدیریم(پدر زن اوجالان)، علی یلدیریم، یک فرد طرفدار دولت بود که در جریان قیام درسیم و پس از آن بارها با سپهبد عبدالله آلپدوغان ملاقات می کرد و به دلیل روابطش با MİT شناخته می شد. همچنین مشخص است که علی یلدیریم هر از چند گاهی به ابراهیم تالی بیگ بازرس اول و ژنرال آلپدوغان راجع به اوجالان گزارش می داداما انها با اوجالان کاری نداشتند.

رابطه مرموز بین کارمند رسمی میت  MİT Necati Kaya (نجاتی کایا خلبان) و اوجالان
در حالی که اوجالان در دوران دبیرستان خود یک راست گرا بود، چه کسی او را چپگرا کرد؟ سهولتی که اوجالان در دریافت بورسیه تحصیلی، یافتن شغل، انتصاب و جابه‌جایی افقی بین دانشکده‌ها با آن مواجه بود، شواهد کافی برای افشای هویت اوجالان و دست نشانده میت است.
تحقیقات انجام شده توسط برخی از روشنفکران کمالیست در ترکیه در مورد ظهور رهبری اوجالان، روابط او با MİT را آشکار کرده است. با این حال، اوجالان خود روابطی را که با MİT ایجاد کرده انکار نمی کند، بلکه این را مهارت رهبری خود تعریف می کند.
در این زمینه، روند تولد پ.ک.ک به عنوان یک فرقه نیز ارتباط تنگاتنگی با شخصیت و جایگاه عبدالله اوجالان دارد. زیرا فرآیند کسب هویت فکری و سازمانی که به عنوان «فرایند ایدئولوژیک» قبل از تأسیس فرقه تعریف می‌شود، فرآیندی است که شخصیت پ‌ک‌ک را تعیین می‌کند. زمانی که پ‌ک‌ک هنوز در جنین بود، به بیماری‌های جدی ناشی از این روابط مبهم با اوجالان مبتلا شد. متأسفانه بیماری هایی که به دلیل موقعیت ذهنی اوجالان به طور عینی کل سازمان را درگیر می کند همچنان بدن ملی کرد را مسموم می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *