۲۹ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • سوء استفاده پژاک از مشکلات خانوادگی آروین حسینی

سوء استفاده پژاک از مشکلات خانوادگی آروین حسینی

  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
  • ۷۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: یکی از بستگان آروین حسینی عضو سابق و کشته شده گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک در گفت وگو با انجمن بی تاوان؛ مرکز بررسی آسیب های ناشی از تروریسم، اظهار داشت: پدر و مادر آروین مدت ها با یکدیگر مشکلاتی را داشتند و در نهایت این اختلافات منجر به طلاق زوجین از همدیگر گردید و سرنوشت شومی را برای آروین رقم زد.

بعد از جدایی والدین، آروین به زندگی در کنار پدرش ادامه داد، اما هر از گاهی به مادرش نیز سر میزد. مادر آروین بعد از جدا شدن از همسر اولش مجدد با فرد دیگری ازدواج نمود اما ازدواج دوم نیز به شکست انجامید و اختلافات مادر آروین با همسر دومش شدت گرفت. آروین نیز که در کنار پدرش که مشغول کولبری بود زندگی میکرد به طور مداوم بهانه مادرش را میگرفت و سرخود شده بود و به صحبت های پدر اعتنایی نمیکرد. درس و مدرسه را نیز رها کرده بود و هر از گاهی، او نیز کولبری میکرد.

با شدت گرفتن اختلافات مادر آروین با همسر دومش، درنهایت مادر اقدام به خودسوزی نموده و به علت شدت سوختگی فوت می کند. همزمان با این اتفاق، اختلافات آروین با پدرش و بهانه گیری ها در فقدان مادر باعث درگیری آروین با پدرش می شود. چرا که آروین پدرش را مسبب مرگ مادرش میدانست. تمام این اتفاقات باعث می شود آروین ۲۰ ساله بدون هیچ اطلاعی از خانه خارج شده و هیچوقت به خانه برنگردد.

از آن روز به بعد کسی از وضعیتی که برای آروین حسینی پیش می آید اطلاعی نمی یابد. تلاش های پدر برای پیدا کردن آروین بی نتیجه می ماند. تا اینکه ۶ سال بعد تصویر آروین در زمره عناصر معدوم شده گروهک تروریستی پ.ک.ک/پژاک که در استان شرناخ ترکیه کشته می شود گنجانده می شود.

بدون شک مشکلات خانوادگی آروین بی تاثیر در حادثه پیش آمده برای او نبوده است. با توجه به اینکه آروین در منطقه شاهو از توابع استان کرمانشاه زندگی میکرده است و به همراه پدرش نیز کولبری میکرده است، به طور یقین هنگام رفت و امد به اقلیم کردستان عراق با تروریست های پ.ک.ک و پژاک مواجه شده و با آن ها آشنا شده است. تروریست های پ.ک.ک و پژاک نیز با بی رحمی و زیرکی هرچه تمام تر از وضعیت آروین سوء استفاده نموده و او را فریب داده و به عضویت گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک درآورده اند. در نهایت نیز او را راهی خاک ترکیه کرده و در جنگ بیهوده با ارتش این کشور به کشتن داده اند و حتی جنازه او را نیز تحویل خانواده اش نداده اند.

شایان ذکر است ده ها جوان و نوجوان کرد عضو گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک با چنین سرنوشت مشابهی به امید نجات از مشکلات خانوادگی، به تروریست ها پیوسته اند، درحالی که نهایتا چیزی جز بمباران جنگنده ها و پهپادها نصیب آنها نشده و در کوهستان های دورافتاده و صعب العبور در بدترین شرایط جان سپرده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین