۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

گوشه ای از جنایات گروه تروریستی پ.ک.ک و پژاک علیه کودکان (۲)

  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
  • ۴۷۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : حملات تروریستی پ ک ک در ترکیه جنبه های گوناگونی داشت نظامیان تنها در هدف پ ک ک نبودند بلکه پ ک ک جوانب جنگ و خشونت را گسترش داد ومردم مدنی در تیر رس حملات پ ک ک قرار گرفتند زیرا پ ک ک براین بود که باید تمام بخش خدماتی ،آموزشی،تولیدی در کردستان ترکیه باید برچیده شود وبه همین منظور کردستان ترکیه به منطقه ایی امنیتی برای دولت تبدیل شد پ ک ک بجای اینکه به نیروهای نظامی حمله کند مردم را مورد حمله قرار داد وبه زیر ساخت های جامعه حمله کرد وبخصوص به بخشهای خدماتی، اموزشی، تولیدی و راهسازی را بیشترین ضربه وارد کرد به شرکتهای راه سازی حمله کرد وماشین الات را به اتش زد ومدارس را سوزاندند حتی بانک ها و عابر بانک ها را نیز به اتش زدند وگرنه این عابر بانک برای راحتی اهالی بود وگرنه یک شهر وند آنکارا یی و یا استانبولی از ان استفاده نمی کرد مدارس را سوزاندن وگارگاه ها را سوزاندن و این رفتار پ ک ک سبب شد که کردها به مهاجرت روی اورند وبه شهرهای استانبول و اروپا بروند حدودا چهار هزار روستا در کردستان ترکیه تخلیه شده اند و مسلما سهم پ ک ک در ان بیشتر از سهم دولت است زیرا پ ک ک در روستاها مسقر می شد و دولت هم به انها حمله می کرد …

پ ک ک گاهی به اتوبوسها و خانه بهداشت و پلیس ترافیک را نیز مورد هدف قرار می داد ودر این اواخر خیلی از کارخانه ها وکارگاهها وجنگل ها نیز توسط پ ک ک دچار حریق شدند.

و به همین علت هیچیک از سرمایه داران کرد حاضر نیستند در مناطق کردنشین سرمایه گذاری کنند وترجیح می دهند که در آنکارا و استانبول سرمایه گذاری کنند.

پ ک ک دانش آموزان را هدف قرار می داد

در حالی که پ ک ک به حملات خود در روستاها ادامه می داد، در شهرها نیز دست به اقدامات خونین زد.

-بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در مقابل کلاس درس در دیاربکر در ۳ ژانویه ۲۰۰۸ هنگام عبور خودروی سربازی، ۷ نفر از جمله ۶ دانش آموز جان خود را از دست دادند. در این حمله ۷۳ نفر از جمله دانش آموزان زخمی شدند.

– همچنین حملاتی از سوی سازمان تروریستی پ.ک.ک به موسسات آموزشی انجام شد. یک گروه نقابدار به کودکانی که در باغ مدرسه ابتدایی ۲۳ نیسان برای جشن در ۲۳ آوریل ۲۰۱۱ در منطقه کیزیلتپه ماردین جمع شده بودند، با آتش بازی حمله کردند. در این حمله کسی کشته یا زخمی نشد، اما حمله به کودکان ۷ تا ۱۴ ساله در خاطرات باقی ماند.

تروریست ها در ۲۷ مه ۲۰۱۱ با کوکتل مولوتف به خوابگاه دانش آموزان دبیرستان امام حاتپ در منطقه Cizire در شرناک حمله کردند. بر اثر آتش سوزی در ساختمان خوابگاه سه دانشجو مجروح شدند.

حملات تریلر در شهرها

این سازمان تروریستی در سال ۲۰۰۸ شهروندان استانبول گونگورن را هدف قرار داد. ۱۰ دقیقه بعد از انفجار بمبی که در سطل زباله گذاشته شده بود، انفجار قوی تری در سطل زباله دیگری در ۵۰ متری رخ داد. در این حمله، کسانی که پس از اولین انفجار برای کمک رفتند نیز هدف قرار گرفتند. در انفجاری که در ساعات بعد از ظهر در منطقه یی بسته در محل تردد وسایل نقلیه و محل تجمع شهروندان رخ داد، ۱۷ نفر از جمله Aleyna Çelik (ساله ۳( (Taha Yıldızlı ساله ۵)، مورات آغجا (ساله ۱۲) و شیما اوزکان جان خود را از دست دادند. و ۱۵۴ مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.

دختری جوان بین شعله های آتش در اتوبوس سوخت

در ۸ نوامبر ۲۰۰۹، کوکتل مولوتف به سمت اتوبوس شهرداری در منطقه باغجیلار استانبول توسط اعضای سازمان تروریستی پ ک ک پرتاب شد. در این حمله، سراپ ایسر ۱۷ ساله دانش اموز دبیرستانی که به خانه اش رفته می رفت بر اثر آتش سوزی در اتوبوس در میان شعله های آتش گرفتار شد. دختر جوان در بیمارستان تقلای زندگی خود را از دست داد و حدود یک ماه در آنجا تحت درمان بود.

-بر اثر انفجار مین گذاشته شده توسط تروریست ها در جاده بین شهر دورانکایا و روستای گچیتلی در حکاری در ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۰ هنگام عبور مینی بوس حامل غیرنظامیان، ۹ نفر از جمله نورالله اوموت چیفتچی ۲ ساله و زینب کورت ۱۱ ماهه جان خود را از دست داد و ۴ نفر مجروح شدند.

-در شهر باتمان، در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۱، ۳ تروریستها پ ک ک به وسیله نقلیه ای که طلعت دورو و خانواده اش از دیدار والدینش که در حال آماده شدن برای سفر زیارتی بودند، آتش گشودند. در این حمله میزگین دورو (۳۱ساله ) که ۸ ماه بارداربود و مادر ۴ فرزندبود و دخترش سلطان دورو (ساله ۴) جان خود را از دست دادند. طلعت و میزگین دورو ۴ دختر داشتند، اما آنها یک پسر هم می خواستند. نوزاد پسر در شکم مادر پس از این اتفاق با سزارین نجات یافت اما یک روز در بیمارستان زنده ماند. در این حادثه پدر دورو و یکی از دخترانش نیز به شدت مجروح شدند.

-یک عضو پ ک ک که قصد انجام عملیات انتحاری را در عید قربان داشت، حتیجه بلگین یک شهروند مدنی که قبل از عید قربان به همراه سه فرزندشبرای خرید رفته بودند ، در حین راه رفتن متوجه عامل انتحاری شد و روی او پرید. اما نتوانست جلوی انفجار را بگیرد، اما جان خود را در مقابل یک فاجعه بزرگتر که ممکن بود اتفاق بیفتد فدا کرد. در این حادثه مادر بلگین و پسرش ویسل و یک شهروند جان خود را از دست دادند و ۲۱ نفر مجروح شدند.

-فیرات سیمپیل ۱۳ ساله، دانش آموز کلاس ششم، که در ۳۰ اوت ۲۰۱۵ برای خرید سبزیجات از خانه خود در منطقه سیلوان دیاربکر بیرون رفته بود، بر اثر انفجار مواد منفجره ای که توسط اعضای پ ک ک در جاده گذاشته شده بود، جان خود را از دست داد.

–الیف شیمشک، ۹ ساله، در خانه ای که در حمله تروریست ها به خودروی پلیس در منطقه بسمیل دیاربکر در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۵ توسط یک موشک انداز پ ک ک مورد اصابت قرار گرفت جان باخت.

–در منطقه کیزل تپه ماردین، در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۵، (تحسین اورای ){Tahsin Uray} ساله( ۹ و(رمضان –ش) Ramazan Ş. به شدت مجروح شد. تحسین اورای، یکی از کودکانی که به بیمارستان دولتی قزل تپه منتقل شده بود، با وجود تمام مداخلات نتوانست نجات پیدا کند.

-در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۵، در حمله عضوهای پ ک ک به ساختمانی که مرکز فرهنگی و کتابخانه عمومی شرناک در آن قرار دارد، ۴ کودک مجروح شدند.

–در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۶ در منطقه چنار دیاربکر، در حمله تروریست ها با خودروی بمب گذاری شده به فرماندهی پلیس منطقه و محل اقامت آن، یک افسر پلیس به به هلاکت رسید کودکی یک ماهه، کودکی ۴ ساله و دیگری ۱۲ ساله جان خود را از دست دادند. ۳۹ نفر از مجروحان این حمله در بیمارستان بستری شدند.

-نوزاد ۶ ماهه در شکم مادرش بنام سونگول یلماز که در ۱۳ مارس ۲۰۱۶ در حمله تروریست های پ.ک.ک در نزدیکی (قزل گون پارک)Kızılay Güvenpark که منجر به کشته شدن ۳۶ نفر شد، جزو مجروحان این حملات تروریستی بود، کوچکترین قربانی این حمله تروریستی نوزاد شش ماهه که در شکم مادرش شد.

-در ۱۳ آوریل ۲۰۱۶ بر اثر انفجار مواد منفجره دست ساز توسط اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک در منطقه ادیل شرناک، کودکی بنام هدایت تک ۴ ساله جان خود را از دست داد.

-کودکی بنام ویان کانات ۵ ساله در حمله پ ک ک ۱۰ جولای ۲۰۱۶ در منطقه Çukurca در هاکاری جان خود را از دست داد.

-کودکی بنام سیلین ناز آیدین در ۱۱ اوت ۲۰۱۶ در یک حمله بمب گذاری شده در منطقه سور دیاربکر به هلاکت رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین