۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۱۷۰ بازدید
  • ۰

احمد داوود اوغلو:
پیام خلع سلاح صادر کنید تا مذاکرات را آغاز کنیم
نخست وزیر ترکیه گفت: یک محکوم سیاسی اگر در یک روند سیاسی وارد شده است کسانی که به دیدار ایشان می رود هدفشان احوالپرسی نیست. تا زمانی که پیام، اراده و بیانیه قطعی در خصوص خلع سلاح صورت نگیرد دیدارها با اوجالان ضرورت خود را از دست خواهند داد.
به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری Haber7، احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه با شرکت در یک برنامه زنده تلویزیونی به ارزیابی تحولات اخیر سیاسی پرداخته و عنوان کرد: حمله به ساختمان های حزب دموکراتیک خلق ها را به عنوان حمله به تمام احزاب قانونی کشور در نظر می گیریم. تمام تدابیر لازم را اتخاذ کردیم؛ تحقیقات و کارهای اطلاعاتی در حال پیگیری است. در انتخابات گذشته نیز شاهد این گونه توطئه ها بودیم. ما به عنوان حزب عدالت و توسعه در ۱۲ سال حکومت خود در هیچ انتخاباتی از خشونت استفاده نکردیم. هیچ موقع اظهارات ما باعث تهییج افکار عمومی نشده است. ولی احزاب اپوزیسیون خلاف این کار را انجام می دهند. احزاب اپوزیسیون هیچ کدام امید به دست گرفتن حکومت را ندارند. تمام تلاش ما دست پیدا کردن به ۳۳۰ نماینده مجلس و بالاتر است. برای این که یک قانون اساسی مطابق با مطالبات شهروندان را به وجود آوریم به این تعداد نماینده احتیاج داریم.
نخست وزیر ترکیه در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: تا زمانی که حزب دموکراتیک خلق ها در خصوص خلع سلاح پ.ک.ک بیانیه رسمی منتشر نکرده و خواهان خلع سلاح پ.ک.ک نشده است رفتن هیئت امرالی به جزیره و دیدار با عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک هیچ فایده ای نخواهد داشت. تا زمانی که این پیام را صادر نکردید لزومی برای رفتن به جزیره امرالی نیست. پیام خلع سلاح را صادر کنید تا مذاکرات را آغاز کنیم؛ چرا به مسلح بودن احساس نیاز می کنید؟ مبارزه مسلحانه چی معنی دارد؟
داوود اوغلو در خصوص وضعیت عبدالله اوجالان گفت: استفاده از واژه “به انزوا کشاندن” در خصوص عبدالله اوجالان درست نیست. یک محکوم سیاسی اگر در یک روند سیاسی وارد شده است کسانی که به دیدار ایشان می رود هدفشان احوالپرسی نیست. تا زمانی که پیام، اراده و بیانیه قطعی در خصوص خلع سلاح صورت نگیرد دیدارها ضرورت خود را از دست خواهند داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین