۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه هیئت امرالی: دولت در تلاش برای به انزوا کشاندن عبدالله اوجالان است

بیانیه هیئت امرالی: دولت در تلاش برای به انزوا کشاندن عبدالله اوجالان است

  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۳۲۳ بازدید
  • ۰

هیئت امرالی پس از بازگشت از کوه قندیل در کنفرانسی مطبوعاتی مسائل مهم این سفر را بازگو کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، هیئت امرالی در روند مذاکرات صلح بعد از بازگشت از کوه قندیل و دیدار با سران پ.ک.ک و در دیاربکر با حضور پروین بولدان و ادریس بالوکن روسای فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها مصاحبه مطبوعاتی برگزار کردند.
بالوکن در اظهاراتی خود عنوان کرد: عبدالله اوجالان در جزیره امرالی با سیاست به انزوا کشاندن وی توسط دولت روبه رو شده است. این مسئله برای روند مذاکرات صلح یک تهدید بزرگ است. حکومت ترکیه مسیرهای گفتگو را به صورت عمد بسته نگه داشته است. اگر حکومت ترکیه اقدامات عملی صورت دهد پ.ک.ک کنفرانس خلع سلاح را تشکیل خواهد داد.
همچنین در این مصاحبه مطبوعاتی حزب دموکراتیک خلق ها در خصوص این سفر بیانیه رسمی منتشر کرده که توسط پروین بولدان خوانده شد. خلاصه این بیانیه بدین صورت است:
بعد از یک دیدار ۶ ساعته با سران پ.ک.ک در کوه قندیل مهمترین مواردی که مورد بحث و گفتگو قرار گرفت بدین صورت است:
۱-بیانیه مشترک کاخ دلمه باغچه به عنوان اساس مذاکرات دو و نیم ساله هیئت امرالی و هیئت حکومتی قرار گرفته و شروع مذاکرات مستقیم در چارچوب این بیانیه مشترک موضوعی است که در روند مذاکرات باید مطرح شود.
۲-تشکیل هیئت ناظر در روند مذاکرات و سفر به جزیره امرالی و دیدار با عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک موضوعی است که می تواند روند مذاکرات را از بحران نجات دهد.
۳-تشکیل یک کمیسیون حقیقت یاب در مجلس ترکیه برای بررسی مسئله کردهای ترکیه و اقداماتی برای دموکراتیزه کردن ترکیه موردی است که توسط حکومت ترکیه هر چه سریعتر باید اتخاذ شود.
این ۳ مسئله مهم ترین موضوعاتی بود که پ.ک.ک بر روی آن تاکید کرده است. در واقع این ۳ سرفصلی است که حرکت های آزادی کرد ۳۰ سال است برای آن مجادله می کنند.
همچنین در این دیدار در خصوص حملاتی که به میتینگ ها و ستادهای انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها صورت گرفته است نیز صحبت شده و اعلام گردید: مسئول تمام حملاتی که به حزب دموکراتیک خلق ها صورت گرفته است رئیس جمهور ترکیه، نخست وزیر این کشور و حزب عدالت و توسعه است. کوه قندیل تمام این حملات را محکوم کرده و خواستار مشخص شدن دست های پشت پرده آن است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *