۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • معاون حزب دموکراتیک خلق ها: بمب گذاری ها در مراکز HDP از اظهارات اخیر معاون AKP نشات گرفته است

معاون حزب دموکراتیک خلق ها: بمب گذاری ها در مراکز HDP از اظهارات اخیر معاون AKP نشات گرفته است

  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۳۰۲ بازدید
  • ۰

معاون حزب دموکراتیک خلق ها مدعی شد که اظهارات معاون حزب عدالت و توسعه علیه دمیرتاش محرک و عامل بمب گذاری های اخیر در مراکز HDP بوده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از CNNturk، بعد از بمب گذاری های اخیر در ساختمان های حزب دموکراتیک خلق ها در استان های آدانا و مرسین حزب دموکراتیک خلق ها نوک تیز حملات خود را به اظهارات ۳۰ آوریل ۲۰۱۵ سلیمان سویلو، معاون حزب عدالت و توسعه نشانه رفته اند که در سخنانی عنوان کرده بود: «مخاطبم صلاح الدین دمیرتاش است. اگر به تشکیلات حزب عدالت و توسعه در منطقه کردنشین ترکیه آسیبی وارد آید مناطق کردنشین را بر سر صلاح الدین دمیرتاش خراب خواهیم کرد».
در همین راستا، مرال دانیش بشتاش، معاون حزب دموکراتیک خلق ها و نامزد شهر آدانا در انتخابات پارلمان ترکیه در گفتگو با CNNturk، عنوان کرده است: از روزها قبل تهدید می شدیم. فشارها از زمان اظهارات معاون حزب عدالت و توسعه بر روی ما افزایش پیدا کرده بود. هم تهدید می کنند، هم اعمال فشار می شود و انتظار دارند ما ساکت باشیم. ما دیگر در خصوص این موضوع ساکت نخواهیم نشست.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: سلیمان سویلو با اظهارات خود نشان داد که چگونه ساختارهای موازی گر با حکومت را در درون حکومت می توان به وجود آورد و در عرض چند روز دست به فتنه های مختلفی زد. افکار عمومی ترکیه خواهان آشکار شدن این مسئله هستند. مرجع این بمب گذاری کاملا واضح است. کافیست نگاهی به اظهارات اخیر معاون حزب عدالت و توسعه داشته باشید.
سلیمان سویلو معاون حزب عدالت و توسعه بلافاصله از طریق خبرگزاری آناتولی به سخنان دانیش بشتاش واکنش نشان داد. وی در این خصوص عنوان کرد: کسانی وجود دارند که خواهان تغییر مسیر انتخابات هستند. درصدد هستند اراده ملی ترکیه را با فتنه ها و توطئه های مختلف در هم آمیزند. این را به هیچ عنوان قبول نخواهیم کرد، اتفاقات مرسین و آدانا تلاش برای بر هم زدن نظم انتخابات است. عاملان این بمب گذاری را در کوتاه ترین زمان ممکن مشخص خواهیم کرد.
وی در ادامه اظهارات خود افزود: حزب دموکراتیک خلق ها در حال هدف قرار دادن حزب عدالت و توسعه در این قضیه است. در واقع حزب دموکراتیک خلق ها در حال خرابکاری در روند انتخابات است. حدنصاب انتخابات را کسب نخواهند کرد به همین دلیل در تلاش برای ایجاد فتنه در روند انتخابات هستند. هدف اصلی ما از انتخابات محافظت از دموکراسی و سیاست است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین