۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یالچین آکدوغان: پ.ک.ک مردم منطقه کردنشین ترکیه را تهدید کرده است

یالچین آکدوغان: پ.ک.ک مردم منطقه کردنشین ترکیه را تهدید کرده است

  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۱۷۶ بازدید
  • ۰

معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: مردم کردنشین ترکیه در معرض تهدیدات پ.ک.ک و شاخه های نظامی آن قرار گرفته اند. در آستانه انتخابات ترکیه کردهای این کشور دارای آزادی عمل در انتخاب احزاب مورد نظر خود نیستند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، یالچین آکدوغان، معاون نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی مدعی شد: نامه ای از HPG شاخه نظامی پ.ک.ک به دست آمده که در آن مردم مناطق کردنشین را تهدید کرده اند که به حزب عدالت و توسعه رای ندهند. حال سوال من از صلاح الدین دمیرتاش این است که چگونه این مسئله را تحلیل خواهد کرد؟ لیست حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات پارلمان ترکیه را نیز پ.ک.ک تعیین کرده است. اکنون نیز در روند انتخابات دخالت کرده و مردم را تهدید می کنند. ما منتظر واکنش صلاح الدین دمیرتاش، در خصوص این مسئله هستیم. اگر در مقابل این اقدام پ.ک.ک واکنش نشان ندهید دیگر سخن گفتن از دموکراسی مفهومی نخواهد داشت.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: انسانی که به دموکراسی اعتقاد داشته باشد به سلاح پناه نخواهد برد. مبارزه مسلحانه را خارج از فعالیت های خود قرار خواهد داد و آن را محکوم خواهد کرد. به همین دلیل، توسعه و افزایش قدرت حزب دموکراتیک خلق ها در ترکیه نمی تواند دموکراسی را توسعه ببخشد و به اصول دموکراسی خدمت کند. مردم کردنشین ترکیه در معرض تهدیدات پ.ک.ک و شاخه های نظامی آن قرار گرفته اند. در آستانه انتخابات ترکیه کردهای این کشور دارای آزادی عمل در انتخاب احزاب مورد نظر خود نیستند.
لازم به ذکر است، امروز در رسانه های ترکیه نامه هایی با امضا و مهر HPG شاخه نظامی پ.ک.ک منتشر شده است که در آن آمده است مردم کرد ترکیه از دادن رای به حزب عدالت و توسعه خودداری کرده و در انتخابات پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها حمایت کنند. پ.ک.ک هنوز در خصوص ادعای معاون نخست وزیر ترکیه و نامه منتشر شده در رسانه های ترکیه اظهار نظری نکرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین