۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۷۰۰ کودک بین پ.ک.ک و داعش گرفتار شدند

  • ۶ بهمن ۱۴۰۰
  • ۱۷۷ بازدید
  • ۰
به گزارش انجمن بی تاوان، در حالی که پنجمین روز از درگیری‌های بین گروه‌های تروریستی پ‌ک‌ک و داعش در منطقه حسکه سوریه به پایان رسیده است، روزنامه گاردین خاطرنشان کرد که ۷۰۰ کودک که کوچک‌ترین آنها ۱۲ ساله است در زندان گوریان توسط اعضای سازمان PKK  نگهداری می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: این کودکان در میانه درگیری بین گروه های تروریستی پ.ک.ک و داعش بودند و وضعیت آنها بحرانی است. در حالی که در خبرها آمده بود که بچه هایی کشته و زخمی شده اند، اما تروریست های پ.ک.ک که بر اساس اطلاعات آمریکا عمل کرده و از سلاح و مهمات تهیه شده توسط واشنگتن استفاده کرده اند، با گفتن این جمله که ما تلاش کرده ایم خود را تبرئه کنند، آمده است. به خاطر بچه ها نمی توان اقدام لازم را انجام داد».
بر اساس این خبر، گروه Save The Children در تماسی اعلام کردند که کشورهای اروپایی نیز در نمایش انسانی سهم دارند. این گروه که به مدت ۳ سال از زندانیان سوریه حمایت می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که زنان و پسرانی که از کشورهایی غیر از سوریه دستگیر می‌شوند باید توسط کشورهای خود پذیرفته شوند و دولت‌ها مسئولیت آن را بر عهده بگیرند.
سونیا خوش، مدیر Save the Children، گفت: “مسئولیت هر اتفاقی که برای این کودکان می افتد بر عهده دولت های خارجی است که فکر می کنند به سادگی می توانند کودکان را در سوریه رها کنند. مرگ و جراحات مستقیماً با امتناع این دولت ها از بردن آنها به خانه مرتبط است.» این مدیر با بیان اینکه در رقه و دیرالزور برای کودکان کمپ ایجاد کرده اند، خاطرنشان کرد که فرزندان اعضای پ ک ک بعدا به زندان منتقل شدند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین