۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ۵ سال حبس برای متهم به اخاذی به نفع پ‌ک‌ک

۵ سال حبس برای متهم به اخاذی به نفع پ‌ک‌ک

  • ۷ تیر ۱۴۰۲
  • ۱۱۹ بازدید
  • ۰

دادستان سوئد خواستار ۵ سال حبس و استرداد یک متهم به باج‌ گیری به نفع گروهک تروریستی پ.ک.ک به ترکیه پس از طی مجازاتش در زندان شد.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، «هانس ایرمن» دادستان استکهلم درباره یک متهم که برای گروهک تروریستی پ.ک.ک اخاذی می کرد، خواستار ۵ سال حبس و استرداد او به ترکیه پس از پایان مجازاتش شد.

رادیو دولتی سوئد در این خصوص اعلام کرد که محاکمه مظنونی که برای گروهک تروریستی پ.ک.ک اخاذی می‌ کرد به اتهامات «تامین مالی تروریسم»، «تلاش به زورگیری» و «حمله مسلحانه» ادامه دارد.

در کیفرخواستی که توسط «هانس ایرمن» دادستان استکهلم تهیه شده، آمده است: پ.ک.ک به جمع آوری پول از طریق باج گیری در سوئد متهم است. این بخشی از فعالیت‌ های بزرگ‌ تری است که مدت‌ هاست به صورت سازمان‌ یافته انجام شده است. شواهد محکمی وجود دارد مبنی بر اینکه مظنون برای گروه تروریستی پ.ک.ک فعالیت می‌ کند.

این داستان درباره این فرد خواستار حبس ۵ ساله و استرداد او به ترکیه پس از مجازاتش در زندان شد.

گفته شد که نتیجه این پرونده که در دادگاه استکهلم درحال رسیدگی است، در تاریخ هفتم جولای اعلام خواهد شد.

این در حالیست که رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز شنبه با یکدیگر رایزنی کردند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در این گفتگوی تلفنی، آخرین تحولات روسیه و عضویت سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را بررسی کرد.

اردوغان هم در این گفتگو اعلام کرد که سوئد باید اعتراضات حامیان پ‌.ک.ک در استکهلم را متوقف کند تا درخواست عضویتش در ناتو چراغ سبز دریافت کند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه با صدور بیانیه ای در این ارتباط اعلام کرده بود که اردوغان به استولتنبرگ گفت آنکارا نگرش سازنده ای دارد، اما تغییر قوانین تروریسم در سوئد برای برآورده کردن خواسته های ترکیه «بی معنی» بوده است؛ زیرا حامیان پ.ک.ک هنوز در این کشور تظاهرات می کنند.

توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد پیشتر در پاریس در نشست خبری مشترک با کاترین کولونا، همتای فرانسوی خود درباره مبارزه کشورش با گروه تروریستی پ.ک.ک، ادعا کرد: سوئد اقدامات تروریستی تمام گروه های تروریستی از جمله پ.ک.ک را محکوم می‌ کند.

بیلستروم با اشاره به روند درخواست سوئد برای عضویت در ناتو، مبارزه با تروریسم را یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در بیانیه سه جانبه مادرید عنوان کرد و افزود: درباره مساله مبارزه با تروریسم قانون جدیدی در سوئد طی ماه‌ های گذشته تصویب و اجرا شده است. هدف ما با ترکیه یکی است؛ مبارزه با تروریسم. مبارزه با تروریسم را هم در چارچوب بیانیه مادرید و همکاری با ترکیه انجام می‌دهیم. رویکرد سوئد در رابطه با پ.ک.ک کاملا مشخص است. به همین دلیل نیز سعی کردیم تمام شرایط لازم برای عضویت در ناتو را بجا آوریم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین