۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲ دختر موفق به فرار از چنگال پ.ک.ک شدند

  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
  • ۸۴ بازدید
  • ۰

دو دختر زیر ۱۸ سال که ۱٫۵ ماه پیش در شیرناک ربوده شده و به غار پ.ک.ک برده شده بودند، با داستان فراری که شبیه فیلمنامه فیلم بود به نیروهای امنیتی پناه بردند.

به گزارش انجمن بی تاوان، دو دختر با نام های مستعار «چیچک» و «توپراک» که از روستایی که در آن دامپروری می کردند توسط اعضای سازمان تروریستی پ.ک.ک ربوده شده بودند، نحوه فرار از دست گروه تروریستی پ.ک.ک را توضیح دادند.

«چیچک» و «توپراک» با بیان اینکه آنها را به یک منطقه کوهستانی بردند، گرسنه رها کردند و بدون اینکه چیزی به آنها گفته شود منتظر ماندند، اظهار داشتند که بعداً خود را در غار پ.ک.ک در کوه پیدا کردند.

تروریست های آنجا با خود گفتند شما تروریست می شوید برای کردستان می جنگید. «چیچک» و «توپراک» اظهار داشتند که گفته های تروریست ها را نمی پذیرند و گرسنه و تشنه مانده، شکنجه شده و مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

«چیچک» گفت: حدود ۵ روز پیش پس از شکنجه دوباره تصمیم به فرار با «توپراک» گرفتیم، دو روز راه رفتیم.

«ما به یاد نداریم چند روز مورد شکنجه و آزار جنسی قرار گرفتیم.

به توپراک گفتم باید از اینجا فرار کنیم وگرنه ما را خواهند کشت.

یک روز بعد از شکنجه وقتی در غار نگهبان نبود بیرون رفتیم و پشت سنگ ها پنهان شدیم.

ما از کوه پایین آمدیم و این سوال را پرسیدیم که ما کجا هستیم، اینجا کجاست؟

یک روز بی وقفه پیاده روی کردیم. وقتی احساس خستگی کردیم یک غار پیدا کردیم و داخل شدیم. حدود نیم ساعت خوابیدیم و مراقب همدیگر بودیم، دو روز بدون اینکه چیزی بخوریم راه رفتیم. در زمانی که احساس می‌کردیم «گم شده‌ایم»، دیدیم که به سرزمین خودمان رسیده‌ایم. بعد به ژاندارمری پناه بردیم. لباس تروریستی پوشیده بودیم که فرار کردیم. ژاندارمری ما را دید و تیراندازی نکرد چون سلاح نداشتیم. من می خواهم خطاب به اعضای سازمان تروریستی PKK. دروغ ها و تهمت های سازمان را باور نکنید. بیایید و تسلیم شوید. و از جهنم پ.ک.ک نجات پیدا کنید.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *