۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ۱۳ تروریست پ.ک.ک در بمباران ترکیه در آمیدی ​​و سیدکان کشته و زخمی شدند

۱۳ تروریست پ.ک.ک در بمباران ترکیه در آمیدی ​​و سیدکان کشته و زخمی شدند

  • ۴ آبان ۱۴۰۲
  • ۱۱۵ بازدید
  • ۰

امروز پنجشنبه، سرویس مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان کشته و زخمی شدن ۱۳ عضو گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در یک سری حملات هوایی توسط ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک در مناطقی در مرزهای استان اربیل و دهوک را تایید کرد.

به گزارش انجمن بی تاوان، این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط سرویس مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان، در یک سری حملات هوایی که توسط هواپیماهای جنگی و پهپادهای ترکیه به سایت‌های گروه تروریستی پ.ک.ک انجام شد، ۹ شبه‌نظامی پ‌ک‌ک در داخل مرزهای ناحیه سیدکان در استان اربیل کشته شدند.

این بیانیه می افزاید: هواپیماها و پهپادهای ترکیه همچنین چندین سایت پ.ک.ک را در مرزهای منطقه شیلادزی و دیرلوک ولسوالی آمیدی در استان دهوک بمباران کردند که منجر به کشته شدن یک شبه نظامی پ.ک.ک و زخمی شدن ۳ تن دیگر شد.

بر اساس اطلاعاتی که اوایل امروز به دست پایگاه خبری رسیده، این پهپادها دو خودرو را در روستاهای بیجوانان و دسنی در محدوده ولسوالی سیدکان هدف قرار دادند.

از تعداد کشته ها و زخمی های این دو حمله اطلاعی در دست نیست، اما شاهدان عینی از سوختن دو خودرو خبر دادند.

حملات هوایی منتسب به ترکیه چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که پارلمان ترکیه مأموریت ارتش برای آغاز عملیات فرامرزی در سوریه و عراق را برای دو سال دیگر تمدید کرد.

این دستور برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ برای حمایت از کمپین بین المللی علیه داعش صادر شد و پارلمان ترکیه هر سال آن را تمدید می کرد.

در ماه جاری، ترکیه در پاسخ به حمله اول اکتبر در آنکارا، حملات هوایی فرامرزی خود را علیه اهدافی در شمال شرق سوریه و منطقه کردستان تشدید کرد.

این حمله منجر به زخمی شدن دو پلیس شد و پ.ک.ک مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

عملیات زمینی و هوایی ارتش ترکیه که به طور رسمی توسط آنکارا از اواسط سال ۲۰۲۱ آغاز شد، مقر و عناصر پ.ک.ک را در شمال عراق، به ویژه مناطقی در داخل مرزهای اقلیم کردستان، که بیشتر آنها در امتداد مرز با ترکیه قرار دارند، هدف قرار می دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین