۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • گزارش پلیس اروپا درباره فعالیت های تروریستی پ.ک.ک

گزارش پلیس اروپا درباره فعالیت های تروریستی پ.ک.ک

  • ۴ آبان ۱۴۰۲
  • ۱۵۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : پلیس اروپا EUROPOL گزارشی تحت عنوان ” اوضاع و گرایش های تروریسم در اتحادیه اروپا” را منتشر کرد. پلیس اتحادیه اروپا اعلام کرد پ.ک.ک به قاچاق مواد مخدر و تجارت انسان اقدام کرده و درآمد حاصل از آن را در جهت انجام عملیات تروریستی بکار می گیرد.

کشورهای اتحادیه اروپا که اکراد در آنها اقامت می کنند، شاهد جمع آوری کمک های مالی و پولی پ.ک.ک از جماعت های کرد هستند و برخی از آنها تحت محاکمه قرار گرفته اند.

 پ.ک.ک تاکنون مرتکب جرم هایی چون قاچاق انسان و مواد مخدر و اقدامات تروریستی شده است. برخی از سازمان های تروریستی نیز به صورت مستقل و یا با همکاری سایر سازمان های تروریستی به قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان اقدام و کسب درآمد می کنند. نمونه بارز این نوع سازمان ها پ.ک.ک و ببرهای تامیل است.

 پ.ک.ک/کنگراگل و ببرهای تامیل برای تامین هزینه عملیات تروریستی و خریداری سلاح، همچنین به نقل و انتقال غیر قانونی مهاجران، کپی کارت های اعتباری و وام، پولشویی، کلاهبرداری و اخاذی اقدام می کنند.

 پ.ک.ک همچنین تحت عنوان کمک مردمی و بخشش حق عضویت و آبونمان از مردم کرد، خراج و مالیات غیر قانونی دریافت می کند.

کشورهای بلژیک، فرانسه، هلند و ترکیه همزمان در ماه مارس ۲۰۱۰ برضد سازمان تروریستی پ.ک.ک عملیات مشترک انجام دادند. در کشورهای ایتالیا، رومانی و اسلواکی نیز تحقیقات فضایی درباره پ.ک.ک آغاز شده است.

در گزارش پلیس اروپا همچنین تاکید شده است: با توجه به تجارب سابق، اعلام آتش بس از سوی گروه های تجزیه طلب به معنی توقف کامل عملیات تروریستی نیست. پ.ک.ک نیز علیرغم اعلام آتش بس، به حملات تروریستی خود ادامه می دهد.

 چنانکه پ.ک.ک در ژوئن سال ۲۰۱۰ میلادی برای تشدید حملات تروریستی، آتش بس اعلام کرد  ولی در اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی در استانبول عملیات تروریستی انجام داده و کذب ادعاهایش اثبات شد.

دلیل اصلی خودداری پ.ک.ک از انجام حملات تروریستی در اتحادیه اروپا این است که می خواهد در خارج از ترکیه از مشروعیت لازم برخوردار شود. سازمان پ.ک.ک استراتژی دو گانه دارد. احتمال تهدیدات تروریستی و یا تحقق اهداف تروریستی پ.ک.ک بر ضد کشورهای اروپایی ضعیف است. پ.ک.ک تعداد زیادی از اکراد ساکن اتحادیه اروپا را ساماندهی کرده و حتی تظاهرات بزرگی برگزار کرده است.

پ.ک.ک و کنگراگل می توانند هر زمان که بخواهند در اروپا تظاهرات برگزار کنند و از توان اجرای عملیات تروریستی در اروپا برخوردار هستند.

پ.ک.ک از طریق کانال های رادیو و تلویزیونی در سطح بین المللی به تبلیغ اهداف خود اقدام می کند. این سازمان با فعالیت های فرهنگی، برگزاری کنفرانس ها و نشست ها، برگزاری تظاهرات و سایر اقدامات و پخش برنامه به تبلیغ افکار خود می پردازد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین