۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کردستان و هزار کفتار

  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲
  • ۱۰۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : تجزیه‌ خواهان کردستان، به یک گروهک و حزب خاص محدود نمی شوند و جالب تر اینکه این گروهک ها علاوه بر اختلافات سیاسی ای که هرکدام از طریق رسانه ها و خبرگزاری های کردی بین المللی یا محلی وابسته به حزب و گروهک خود با دیگر گروهک ها در جنگ سرد ده ها ساله هستند، گاهی اوقات نیز درگیری های جنگی خونینی با یکدیگر داشته و دارند.

درواقع حتی اگر بر فرض، مناطقی که مدنظر این گزافه گویان است از میهن تجزیه شود و به آن ها داده شود، جنگ های خونینی بین این تجزیه طلبان در خواهد گرفت و هرکدام بر منطقه ای از سرزمین تجزیه شده مسلط خواهند شد و حکومت های غیر رسمی ای شکل خواهند داد و سرنوشتی مشابه آنچه امروز در فلسطین و اسرائیل حاکم است، انتظار مردم بیچاره ی آن منطقه را خواهد کشید. یعنی مرزهای نامشخص و متغیر و چند دولتی و حکومت های نظامی همیشگی، یورش های گاه و بیگاه به حریم یکدیگر، کشتار و به اسارت گیری و عملیات های انتحاری و آوارگان و مهاجران و فاجعه های انسانی و ویرانی و سیه روزی.
همه این ها جدای از ادعای دولت اقلیم کردستان عراق به مرکزیت اربیل است که خود را پدر همه کردها دانسته و به دنبال تجزیه چهار کشور ایران، عراق، ترکیه و سوریه و اعلام استقلال کردستان تخیلی خود بوده که از بیان رسمی این موضوع نیز هیچ ابایی ندارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین