۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یک نامزد حزب عدالت و توسعه: خود HDP برای کسب رأی مراکزش را بمب گذاری کرده است

یک نامزد حزب عدالت و توسعه: خود HDP برای کسب رأی مراکزش را بمب گذاری کرده است

  • ۲ خرداد ۱۳۹۴
  • ۲۴۲ بازدید
  • ۰

حزب دموکراتیک خلق ها با ترتیب دادن این حملات در تلاش برای ایجاد زمینه تبلیغاتی برای کسب رای است ولی در این راه موفق نخواهد شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری اخلاص، مهمت متینعر، از سیاست مداران معروف حزب عدالت و توسعه و نامزد شهر استانبول در انتخابات پارلمان ترکیه در اظهاراتی با اشاره به کردهای ترکیه عنوان کرد: بار دیگر همه خواهند دید کردهای ترکیه در انتخابات پارلمان از حزب عدالت و توسعه حمایت خواهند کرد؛ حزب عدالت و توسعه تنها حزب کردهای ترکیه است و رجب طیب اردوغان رهبر کردهای ترکیه است. در ترکیه هر اقدامی در خصوص کردهای این کشور صورت گرفته است با رهبری رجب طیب اردوغان و سیاست حزب عدالت و توسعه صورت گرفته است. کردهای این کشور نیز واقف به این امر هستند ولی حزب دموکراتیک خلق ها با اعمال فشار و تهدید در تلاش برای تغییر تمایل کردها برآمده اند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: حزب دموکراتیک خلق ها نمی تواند حدنصاب انتخابات را به دست آورد. بمبگذاری های اخیر مراکز حزب دموکراتیک خلق ها در استان های مرسین و آدانا نیز از همین مسئله نشات گرفته است. حزب دموکراتیک خلق ها خود آگاه است که حدنصاب را کسب نخواهد کرد به همین خاطر در پی ایجاد تنش در جامعه است. حزب دموکراتیک خلق ها با ترتیب دادن این حملات در تلاش برای ایجاد زمینه تبلیغاتی برای کسب رای است ولی در این راه موفق نخواهد شد.
متینعر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آرایی که حزب دموکراتیک خلق ها از کردهای ترکیه کسب خواهد کرد بسیار محدود است. چون خود حزب نیز به این موضوع رسیده است؛ با توسل به قدرت نظامی پ.ک.ک در حال اعمال فشار سیستماتیک بر روی مردم منطقه است. پ.ک.ک در حال تهدید قبایل، روستاها و دهیارهای منطقه کردنشین ترکیه هست. در مناطق کردنشین استانبول نیز این تهدید را به وضوح می توان حس شود. حزب دموکراتیک خلق ها در نزد کردها یک حزب معتبر نیست. آرایی که حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات پارلمان این کشور کسب خواهد کرد شبهه دار بوده که در سایه سلاح و خشونت کسب شده است. اگر سلاح پ.ک.ک وارد عرصه انتخابات پارلمان ترکیه نشود این حزب حتی ۵ درصد آراء را نیز کسب نمی کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین