۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بسه هوزات: مسئول بمبگذاری های مرکز HDP، حکومت ترکیه است/ عربستان و ترکیه برای حمایت از داعش در کردستان سوریه به توافق رسیده اند

بسه هوزات: مسئول بمبگذاری های مرکز HDP، حکومت ترکیه است/ عربستان و ترکیه برای حمایت از داعش در کردستان سوریه به توافق رسیده اند

  • ۲ خرداد ۱۳۹۴
  • ۲۹۵ بازدید
  • ۰

رئیس مشترک شورای رهبری پ.ک.ک در سخنانی اعلام کرد که بمبگذاری مراکز حزب دموکراتیک خلق ها در استان های مرسین و آدانا تکه ای از پازل اعلان جنگ حزب عدالت و توسعه به کردهای این کشور است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Kurdistan24، بسه هوازت، رئیس مشترک شورای رهبری پ.ک.ک در سخنانی به تحلیل تحولات اخیر ترکیه پرداخته و عنوان کرده است: اگر حزب دموکراتیک خلق ها نتواند حدنصاب انتخابات را به دست آورد در این صورت ۵۴ نماینده به حزب عدالت و توسعه، ۲ نماینده به حزب جمهوری خواه خلق ترکیه و ۲ نماینده به حزب حرکت ملی ترکیه منتقل خواهد شد. در این صورت حاکمیت مطلق توسط حزب عدالت و توسعه ایجاد شده و ترکیه را وارد یک فرآیند کودتا خواهد کرد. حال با توجه به این مسئله کاملا مشخص است که حملات صورت گرفته به مراکز حزب دموکراتیک خلق ها از چه ذهنیتی نشات گرفته است. بمبگذاری مراکز حزب دموکراتیک خلق ها در استان های مرسین و آدانا تکه ای از پازل اعلان جنگ حزب عدالت و توسعه به کردهای این کشور است.
وی در ادامه اظهارات خود خاطر نشان کرد: به طور قطع حزب عدالت و توسعه مسئول بمب گذاری های اخیر ترکیه است. دستور حملات به حزب دموکراتیک خلق ها را رجب طیب اردوغان و حزب عدالت و توسعه صادر می کند. حزب عدالت و توسعه با سرکردگی رجب طیب اردوغان و یالچین آکدوغان در تلاش برای تضعیف حزب دموکراتیک خلق ها هستند. حکومتی که در تلاش برای نابودی یک حزب سیاسی و قانونی در ترکیه است چگونه خواهد توانست مسئله کردها و پ.ک.ک را حل و فصل کند.
هوزات در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: حزب عدالت و توسعه سیاست های جنگ طلبانه خود در قبال کردستان سوریه را همچنان دنبال می کند. بیش از دو هفته است که ترکیه با عربستان سعودی در جهت کمک رسانی به دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، جبهه النصره و قدرت های مشابه در سوریه به توافق رسیده است که این توافق پیش زمینه ورود ترکیه به سوریه است. از یک طرف نیز ترکیه با ایالات متحده آمریکا در خصوص ورود به مجادلات موصل به توافق رسیده است و در خصوص ورود به جنگ عراق به صورت نیمه آشکار نیز اظهاراتی عنوان کرده است. در خصوص تمام این تصمیمات نجدت اوزال، رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح خارج از مسئولیت خود نگه داشته شده و به مرخصی رفته است. حزب عدالت و توسعه در جنگ سوریه و کردستان سوریه فعال ترین بازیگر موجود است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین