۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یک عضو ارشد«پ.ک.ک» در میان کشته شدگان حمله به فرودگاه عربت

یک عضو ارشد«پ.ک.ک» در میان کشته شدگان حمله به فرودگاه عربت

  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
  • ۷۵ بازدید
  • ۰

منابع امنیتی در اقلیم کردستان عراق فاش کردند که در حمله پهپادی به فرودگاه عربت در سلیمانیه، یک عضو برجسته پ.ک.ک و سه عضو دیگر این گروه کشته شدند.

به گزارش انجمن بی تاوان، این منابع افزودند که در میان کشته شدگان، یک عضو برجسته گروه تروریستی پ.ک.ک بود که بر آماده سازی پهپادهای انتحاری در این فرودگاه وابسته به نیروهای حزب اتحادیه میهنی کردستان به رهبری بافل طالبانی، نظارت داشت.

پیش از این نیز «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، بامداد امروز (سه‌شنبه ۱۹ سپتامبر) گفت که در ساعت ۱۷ روز دوشنبه یک پهپاد از مرز ترکیه وارد خاک عراق شده و فرودگاه عربت در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق را بمباران کرده است.

وی گفت که در این حمله ۳ تن از نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان جان باخته و ۳ تن زخمی شدند.

رسول تأکید کرد که این حمله نقض حاکمیت و امنیت و سلامت ارضی عراق و تهدید صلح و امنیت منطقه و جهان و نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد است.

وی افزود که تکرار این تعرض‌ها با اصل حسن هم‌جواری سازگار نیست و موجب تضعیف تلاش‌های عراق برای برقراری روابط سیاسی و اقتصادی و امنیتی متوازن با همسایگانش می‌شود.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تأکید کرد که حق عراق برای پایان دادن به این‌گونه اقدامات محفوظ است.

منابع امنیتی در اربیل گفتند که در این حمله ۳ عضو گروه تروریستی کارگران کردستان که یکی از آنها از اعضای برجسته پ.ک.ک بود، کشته شدند.

یک مسئول در پیشمرگه به العربی الجدید گفت که در این حمله، مکانی که پ.ک.ک برای ساخت پهپاد انتحاری استفاده می کرد، هدف حمله قرار گرفته است.

این مسئول اشاره کرد که این حمله یک ساعت پس از ورود اعضای این حزب به فرودگاه انجام شده است.

وی تاکید کرد که ۶ نفر از کردهای عراقی که همه از دستگاه مبارزه با تروریسم بودند به ریاست عبدالوهاب حلبچی، از سران پ.ک.ک در این حمله کشته شدند و ۳ نفر از اعضای پ.ک.ک که از کردهای ترکیه بودند نیز در میان کشته شدگان هستند.

این مسئول پیشمرگه تصریح کرد که این فرودگاه که برای فعالیت های زراعی و پشتیبانی موارد اورژانسی استفاده می شود در ۲۰ کیلومتری شرق سلیمانیه واقع شده و مدتی است که در آن فعالیت امنیتی صورت می گیرد.

یک مقام سیاسی در اقلیم کردستان عراق نیز در اشاره به فعالیت های امنیتی و همکاری پیشین میان پ.ک.ک و اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات کردستان، تاکید کرد که این فرودگاه نظامی است.

وی تاکید کرد که براساس اطلاعات موجود، این پهپاد، یک فعالیت نظامی در این فرودگاه را طی عملیاتی اطلاعاتی هدف قرار داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین