۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یکی از کارکنان شهرداری استانبول، سر از گروه تروریستی پ.ک.ک درآورد

یکی از کارکنان شهرداری استانبول، سر از گروه تروریستی پ.ک.ک درآورد

  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۲۸۵ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، زنی به نام شافاک که گفته می‌شود به عنوان مددکار اجتماعی شهردداری شهر استانبول کار می‌کرد، پس از انتشار عکسی از وی با اسلحه در کنار اعضای پ‌ک‌ک بازداشت شد. شهردار استانبول در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «اگرچه مظنون بازداشت شده او مسئول یک پروژه محدود بود، اما سابقه کیفری وی گرفته شد و مشاهده شد که سابقه وی پاک است.»
شهردار استانبول در بیانیه ای پس از انتشار این خبر که واکنش های مردمی را در پی داشت، اعلام کرد که سابقه کیفری مظنون قبل از استخدام وی درخواست شده و سابقه وی پاک است.
“او در موسسه ای کار می کرد” با بررسی رزومه شخص مورد نظر، می توان دریافت که او در سال ۲۰۱۵ به عنوان کارآموز در مرکز هماهنگی خانه های کودکان ساکاریا وابسته به وزارت خانواده و سیاست های اجتماعی کار می کرد. . به همین ترتیب، اگرچه عنوان شده است که عکس موضوع خبر در سال ۲۰۱۶ گرفته شده است، اما مشخص و تایید شده است که فرد مورد نظر بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در یک آسایشگاه خصوصی در استانبول کار می کرده است. علاوه بر این، همین فرد در انجمن پناهندگان که از سال ۲۰۲۱ به صورت داوطلبانه با شهرداری سلطان بیلی همکاری می کند، کار می کند
وی در مقابل ساختمان محل کارش توسط پلیس بازداشت شد و تحقیقات از سوی وزارت کشور مبنی بر جذب افراد مرتبط با سازمان تروریستی در شهرداری استانبول آغاز شد. در حالی که تحقیقات ادامه داشت، عکس زنی به نام شافاک د. که به عنوان مددکار اجتماعی در شهرداری کلانشهر استانبول کار می کند، در اسناد به دست آمده از اعضای سازمان تروریستی PKK/KCK در سال ۲۰۱۶ در شرناک در یک منطقه روستایی با یک تفنگ لوله بلند در دستش مشخص شد که شافاک د. با سازمان تروریستی پ.ک.ک مرتبط است. شافاک د. که مصمم بود ۱۱ ماه در شهرداری استانبول کار می کرد، در ساختمانی که در آن کار می کرد بازداشت شد.
لازم به یاد اوری است که شهردار شهر بزرگ استانبول تحت مسئولیت حزب جمهوری خلق است و مسئولیت شهرداری برعده فردی بنام “اکرم امام‌اوغلو” که روابط تنگاتنگ با حزب دمکراتیک خلقها و صلاح الدین دمیرتاش نیز را دارد وی در انتخابات شهرداری به حزب دمکراتیک خلقها قول داد اگر وی را یاری کند اونیز از انها حمایت خواهد کرد هنگام رسیدن به پست شهرداری شهر استانبول او توانست با پشیبانی آرای طرفداران پ ک ک این پست را بدسا بیاورد و به همین علت وی قول داده بود که از طرفداران حزب دمکراتیک خلقها را نیز در شهر داری استخدام کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین