۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گوشه ای از جنایات گروه تروریستی پ.ک.ک و پژاک علیه کودکان

  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
  • ۲۲۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : در کردستان ترکیه در ابتدای سالهای ۱۹۹۰میلادی پ ک ک در کردستان ترکیه بطور کلی سازماندهی شده بود پ ک ک با الهام گرفتن از ایدئولوژی کمونیسم جهت رسیدن به ا هدف ش تمامی مانع های  موجود را بر می داشت ویکی از مرموز ترین شیوهای ان خشونت بی نهایت بود وسطح خشونت به حدی رسیده بود که همه افراد جامعه را در برمی گرفت وهر کسی را که و بخصوص کردها یی را که در نهادهای عمومی و اجتماعی کار می کردند مورد هدف بودند مثلا کارمندان و کارگران اداره برق، پرسنل اداره مخابرات ، کادر پزشکی درمانی  و بهداشت وکارگران  راه سازی وکارکنان  اموزش وپرورش….. را مورد هدف قرار می داد وگاهی کردهایی را که مختار روستاها بودند را نیز قتل عام می کردند فرضا فردی که مختار روستا بود و به همین علت پ ک ک تمامی اعضای خانواده اش را از کودک تا پیر قتل عام می کرد (و به بنا به اظهارات کادر پ ک ک بنام عگید که خودش اهل منطقه شرناغ بود می گفت ما مختار روستایی را در اطراف شرناغ در سال ۱۹۹۵میلادی  با خانواده اش قتل عام کردیم ودر این حمله نه نفر عضویک خانواده  از کودک تا پیر کشته شدند ) و دهها نمونه ان در تاریخ پ ک ک موجود است و دهها نمونه که ما در زیربه ان اشاره خواهیم کرد را قتل عام کرده اند و بدون سبب نیست لقب عبدالاه اوجالان رهبر پ ک ک را باعنوان  “کودک کش ” نامیده اند

تروریست‌های پ‌ک‌ک با حملات خود در سراسر کشورترکیه ، به‌ویژه در مناطق شرقی و جنوب شرقی آناتولی، از در سالهای ۱۹۹۰میلادی به بعد کشتار غیرنظامیان  را سرلوحه کارشان قرار دادند  بلکه همه انسانهاجامعه را مورد حمله  قرار دادند .

قتل  نوزادان اولین قتل در  پ ک ک نیست ! در مطالب زیر  گذشته خونین پ ک ک  را به نمایش میگذاریم

-مصطفی بدیرهان کاراکایا ۱۱ ماهه در حمله موذیانه پ ک ک جان خود را از دست داد. این اولین حادثه تروریستی نبود که اولین اقدامات خود را علیه مردم غیرنظامی در سال ۱۹۸۷ آغاز کردند و در حملات به روستاها سالمندان، زنان و کودکان را کشتند.

-عکس سرکان اردم ۳ ساله که در میان ۲۲ نفر که ۱۳ نفر از آنها کودک بودند در سال ۱۹۹۳ توسط تروریست های پ.ک.ک به ضرب گلوله در روستای درینچه در منطقه بایکان سیرت کشته شدند، چهره ظالمانه تروریسم را به نمایش گذاشت. جهانیان  عبدالله اوجالان، رهبر این سازمان تروریستی را نیز پس از این کشتار به عنوان ” قاتل کودکان ” در دنیا شناختند

به دلیل این حملات، بسیاری از کودکان در سنین پایین از حق زندگی محروم شدند. اگرچه بسیاری از کودکان با جراحات از این حملات جان سالم به در بردند، اما مجبور شدند با اندام های از دست رفته خود به سختی به زندگی خود ادامه دهند.

برخی از حملات گروه تروریستی پ.ک.ک با هدف قرار دادن نوزادان و کودکان تاکنون به شرح زیر است:

در ۷ مارس ۱۹۸۷، ۸ نفر از جمله ۶ کودک در روستای آچیکول در ناحیه نصیبین ماردین مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

در نتیجه حمله تروریست های پ.ک.ک در ۲۰ ژوئن ۱۹۸۷، ۳۰ نفر که ۱۶ نفر از آنها کودک بودند در روستای پینارجیک در منطقه اومرلی ماردین که خانواده های نگهبان روستا در آن متمرکز هستند کشته شدند.

در ۸ ژوئیه ۱۹۸۷، تروریست های پ.ک.ک به روستای هارابرک در روستای یووالی از توابع میدیات ماردین حمله کردند و ۹ نفر از جمله ۷ کودک و ۲ زن را از یک خانواده کشتند.

 

در ۱۹ اوت ۱۹۸۷، تروریست ها به دهکده میلان در ناحیه اروح سیرت حمله کردند و ۲۵ غیرنظامی از جمله ۲ نوزاد ۳ و ۶ روزه را کشتند. ۱۴ نفر از کشته شدگان کمتر از ۱۸ سال سن داشتند.

در ۲۱ سپتامبر ۱۹۸۷، اعضای پ‌ک‌ک با یورش به روستای Çiftekavak روستای Güneyce در شیرناک، ۱۱ نفر از جمله ۲ زن باردار و ۴ کودک را کشتند و ۲ نفر را به شدت مجروح کردند.

در ۱۰ اکتبر ۱۹۸۷، تروریست ها به روستای شوباندره شیرناک یورش بردند و ۱۳ نفر را کشتند که بسیاری از آنها سالخوردگان، زنان و نوزادان در قنداق بودند. ۹ نفر که به شدت مجروح شده بودند تحت مداوا قرار گرفتند.

در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۷، تروریست ها به روستای تاشکویو در ماردین حمله کردند و ۱۱ نفر از جمله ۸ کودک و ۲ زن از یک خانواده را کشتند. در این حمله دو کودک به شدت مجروح شدند.

 

در ۲۲ ژوئن ۱۹۹۲، تروریست ها با یورش به خانه های ۲ پاسدار روستای سکی در ناحیه گرچوش باتمان، ۱۰ نفر را که ۸ نفر از آنها کودک بودند، کشتند و ۲ نفر را به شدت مجروح کردند.

در ۱ اکتبر ۱۹۹۲، سازمان تروریستی پ.ک.ک که در اواخر شب به روستای Cevizdalı در بیتلیس یورش برد، ۳۰ نفر را کشت که ۸ نفر از آنها کودک بودند.

تروریست های پ ک ک در ۹ نوامبر ۱۹۹۲ به منطقه هانی دیاربکر حمله کردند و به خانه ها یورش بردند و مردم را به گلوله بستند. در این حمله ۱۲ نفر از جمله ۴ کودک و ۴ زن جان خود را از دست دادند.

تروریست های پ.ک.ک در ۱۸ جولای ۱۹۹۳ به فلات سوندوز در منطقه Bahçesaray وان یورش بردند و ۲۴ نفر را کشتند که ۱۴ نفر از آنها کودک بودند.

تروریست ها در حمله به روستاهای اورمنجیک و آکیورک در منطقه ساوور ماردین در ۲۱ ژانویه ۱۹۹۴، ۲۱ نفر را کشتند که ۱۱ نفر از آنها کودک بودند.

در ۲۴ جولای ۱۹۹۵، هنگامی که گروه بزرگ تروریستی پ.ک.ک از ایران نتوانستند وارد روستای آتابینن روستای آکدوگو در منطقه گورپینار وان شوند، خانه ها را با موشک شلیک کردند. تروریست ها ۱۲ نفر از جمله ۷ زن و کودک را کشتند و ۱۳ نفر را به شدت مجروح کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *