۳۰ فروردین ۱۴۰۳

گورستان های وسیع هدیه پ.ک.ک به کُردها

  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
  • ۱۱۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، روز گذشته، یکی از رهبران کرد سوریه تایید کرد که گروه تروریستی پ‌ک‌ک باعث ویرانی، آوارگی، تنش و عدم وجود امنیت و ثبات شده است. زیرا مناطق وسیعی از مناطق زیبا(کنایه از گورستان ها) را در اختیار کردها قرار داده است. گورستان‌هایی که روح‌های بی‌گناه هزاران زن و مرد کرد را در آغوش می‌گیرد و بر بی‌گناهی زنان سرمایه‌گذاری کرده و از آن‌ها در پروژه‌های ویرانگر خود استفاده می‌کند، و آن ها را از نقش و حقوق طبیعی خود در روند تشکیل خانواده و جامعه محروم کرده است.

مهندس شاهین احمد، یکی از رهبران حزب دمکرات کردستان – سوریه (یکی از احزاب شورای ملی کرد در سوریه ENKS) گفت: «پ‌ک‌ک به رژیم بعث کمک کرد تا جنبش سیاسی مردم کرد را تضعیف و متفرق کند. فعالان و رهبران آن را تعقیب و ترور کند و باعث نابودی چندین نسل شد.» بدون آموزش و در نتیجه ربودن آنها از مدارس و محرومیت از تحصیل آنها را به ارتشی از افراد بی سواد تبدیل کرد تا آنها را به گروهک بپیوندد و از آنها در جنگ های پوچ خود استفاده کند.

وی همچنین گفت: «این گروه از طریق شاخه سوری خود، حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) باعث شد صدها هزار کرد را از مناطق، خانه‌ها و املاک خود آواره کند و آنها را به آوارگان و پناهندگان تبدیل کند. نتیجه انتقال کل درگیری با ارتش ترکیه به خارج از میدان خود و آنچه بر عفرین، تل ابیض (گری اسپی) و راس العین (سری کانیه) آمد، تنها نمونه هایی از سلسله ویرانی و آوارگی است.

احمد ادامه داد: «گروه PYD مناطق کردستان سوریه را به محیطی برای بیرون راندن نیروها و فعالیت های جوانان، علمی، اقتصادی و اجتماعی تبدیل کرده است که منجر به خالی شدن این مناطق از بخش بزرگی از جمعیت کردشان شد. و همچنین باعث افزایش نفرت و حساسیت بین کردهای سوریه و بقیه آنها شده است. ”

وی خاطرنشان کرد: پ.ک.ک به همه اقشار مردم کرد توهین کرد و به هیچکس احترام نگذاشت و با ایجاد اختلاف در جوارح خانواده باعث از بین رفتن کامل ارکان جامعه به ویژه خانواده شد. و ترغیب اعضای خانواده به عدم احترام به روابط اجتماعی مشخصه جوامع ما و تخریب سیستم تنظیم کننده روابط بین اعضای خانواده و درون آن از طریق هرج و مرج و خروج جوانان از فضای گوش دادن به توصیه های والدین و با تجربه و مردم برای تسهیل ربودن خردسالان که باعث می شود گروه جوان از فرصت تحصیل، کار و تشکیل خانواده و جامعه محروم شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین