۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • گفتگو با ۳ خانواده شهید ترور در جوانرود: حقوق بشری ها کجا بودند وقتی فرزندان ما را در خاک خودمان به شهادت رساندند؟/ تاکید بر مجازات عاملان گروه های تروریستی

گفتگو با ۳ خانواده شهید ترور در جوانرود: حقوق بشری ها کجا بودند وقتی فرزندان ما را در خاک خودمان به شهادت رساندند؟/ تاکید بر مجازات عاملان گروه های تروریستی

  • ۲۱ تیر ۱۳۹۴
  • ۴۴۷ بازدید
  • ۰

خانواده شهدای ترورهای گروهک تروریستی پژاک در جوانرود ضمن تاکید بر مجازات عاملان گروه های تروریستی تاکید کردند: حقوق بشری ها کجا بودند وقتی فرزندان ما را در خاک خودمان به شهادت رساندند؟

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :به نقل از جوانردود هه وال ، کیخسرو عزیزی و سید جعفر زارعی پدر دو شهید جوانرودی که در حملات تروریستی پژاک به درجه رفیع شهادت نائل آمدند در واکنش به اقدام اخیر رسانه های ضد انقلاب در حمایت از تروریست های پژاک تاکید کردند: حقوق بشر کجاست وقتی فرزندان ما را در خاک خودمان به شهادت می رسانند.

کیخسرو عزیزی پدر دانشجوی شهید اسماعیل عزیزی در خصوص فرزند شهیدش اظهار داشت: پسر من دانشجوی برق صنعتی در دانشگاه روانسر بود و به عضویت تیپ انصار شهرستان جوانرود درآمد. چهار ماه پس از آن در تاریخ ۴/۳/۱۳۸۹ در منطقه ساناو در درگیری با گروه تروریستی پژاک به شهادت رسید.

 ec06

وی افزود: امروزه مدعیان حقوق بشر کجا هستند تا جواب والدین شهدای این منطقه را که به واسطه حملات تروریستی این گونه گروهک‌ها به شهادت رسیده اند، بدهند. آیا این مسئله بر اساس موازین حقوق بشری است که یک دانشجو در خاک خود به خاک و خون کشیده شود؟

وی در ادامه تاکید کرد: ادعای نا امنی و فاقد حقوق بشر بودن ایران  ساخته و پرداخته اذهان دست نشاندگانی است که اهداف خاصی را دنبال می کنند  زیرا به عقیده ما امنیت و حقوق بشر در کشور ایران بیشتر از همه جای دنیاست.

عزیزی بر ضرورت برخورد جدی با عوامل تروریستی در کشور اشاره و تاکید کرد: به عقیده ما به عنوان خانواده های شهدا، برای مقابله با تروریست‌های پژاک بایستی  عوامل دستگیر شده آنان به شدید ترین وجه به سزای اعمال خود رسیده و عقیده محکم ما بر اعدام آنهاست.

وی از مسئولین درخواست کرد که با حضور در کنار خانواده شهدا و سرکشی از آنان سنگ صبوری برای خانواده های معظم شهدا باشند.

سید جعفر زارعی پدر ۲شهید به نام‌های سید جلال و سید فاروق زارعی است که شهید سید جلال زارعی از شهدای دوران دفاع مقدس و شهید فاروق زارعی از شهدایی است که در تاریخ ۵/۲/۱۳۹۱ در منطقه نودشه در درگیری با عوامل تروریستی پژاک به شهادت رسیده است.

زارعی گفت: فرزند شهید من سید فاروق زارعی از سال ۱۳۸۵ وارد سپاه پاسداران شد و در سال ۱۳۸۸ در مقطع کاردانی فوریتهای پزشکی پذیرفته شد. پس از پایان تحصیلات خود بنا به علاقه برای خدمت در یگان رزمی به منطقه مرزی شوشمی رفت و پس از چهل روز به همراه دوستان خود از جمله لایق قادری تبار اهل جوانرود، جهانشاه نوری اهل گیلانغرب و عباس فشی اهل کنگاور درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی به مظلومانه شهید شدن فرزندان این آب و خاک اشاره کرد و گفت: فرزندان ما سلاح برداشتند تا از آب و خاک خود دفاع نمایند و قصد و هدف تجاوز به خاک و آزار و اذیت هیچ کسی را در سر نپروراندند؛ اما دست نشاندگان گروهک تروریستی پژاک که هیچ رنگ و بویی از اعتقادات دینی ندارند و فریب خورده و دست نشانده کسانی هستند که اهداف پلید خود را در قبال ایران اسلامی دنبال می کنند در خاک خودمان فرزندان ما را مورد هجوم قرار داده و به شهادت رساندند.

این پدر شهید تاکید کرد: به طور قطع برخورد شدید و اشد مجازات حق مسلمی است که می تواند در قبال آنها اعمال شود.

فرهاد طاهری برادر شهید فاروق طاهری نیز می گوید:  در روز دوشنبه، یازدهم مرداد ماه در پی حمله ناجوانمردانه گروهک تروریستی پژاک در منطقه کوه شاهو برادرمان فاروق طاهری به همراه همرزمش  حمید بهرامی به شهادت رسیدند.

وی افزود: ما در روستای بیوند سفلی در بخش کلاشی شهرستان جوانرود ساکن هستیم و شغل اصلی ما دامداری است. محبوبیت شهید طاهری در بین مردم بخصوص اهالی روستای بیوند سفلی بسیار پر رنگ بود و شهید در همه امورات روستا به مردم آبادی کمک می کرد.

وی تاکید کرد: شهید مورد توجه و احترام مردم روستا بود و مردم صادقانه او را دوست می داشتند  حتی امروز نیز هنوز موج علاقه به وی در یادها موج می زند.

این برادر شهید یاد آور شد: عشق به وطن و همدلی با نظام جمهوری اسلامی در سینه برادر شهیدم موج می زد. او انسانی بود که به دین و اعتقادات پایبند بود و  ویژگی‌های اخلاقی بسیار مثبتی داست. فردی آرام، خود دار، مردم دار و پایبند به ارزش‌ها بود و این خصوصیات به حدی در شهید بالابود که ما به آن افتخار می کردیم.

وی  گفت: روستای ما ۱۶ شهید تقدیم انقلاب کرده است به همین دلیل ما با شهادت مانوس بوده و هستیم. شهادت نزد ما جایگاه بسیار بالایی دارد و ما برادرمان را طبق آنچه وعده باری تعالی است در نزد خود می بینیم.

طاهری بر لزوم مجازات عاملین گروهک های تروریستی تاکید کرد و گفت: امید داریم که این افراد که فرزندان ما را در خانه و وطن خود مورد هجوم قرار می دهند به سزای عمل خود برسند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین