۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نخست وزیر ائتلاف مخالفان سوری: دخالت نظامی ترکیه مانع تشکیل دولت کردی در سوریه می شود/ آمریکا PYD راجایگزین ارتش آزاد کرده است

نخست وزیر ائتلاف مخالفان سوری: دخالت نظامی ترکیه مانع تشکیل دولت کردی در سوریه می شود/ آمریکا PYD راجایگزین ارتش آزاد کرده است

  • ۲۱ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۶۸ بازدید
  • ۰
به وجود آمدن منطقه حائل امنیتی توسط ارتش ترکیه در خاک سوریه مانع به وجود آمدن دولت مستقل کردی در شمال سوریه خواهد شد. / ایالات متحده آمریکا ارتش آزاد سوریه را در شرایط سختی قرار داده و سعی در ایجاد جایگزینی دیگر در سوریه دارد که این آلترناتیو در حال حاضر حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری TimeTurk، احمد طعمه، نخست وزیر موقت ائتلاف مخالفان سوریه در اظهاراتی با اشاره به این که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) قصد تشکیل دولت مستقل کردی در شمال سوریه را دارد عنوان کرد: ما از اول خواستار ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه بودیم. خواسته ما از ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه تنها برای تشکیل منطقه حائل امنیتی است. به وجود آمدن منطقه حائل امنیتی توسط ارتش ترکیه در خاک سوریه مانع به وجود آمدن دولت مستقل کردی در شمال سوریه خواهد شد و جلوی گسترش قدرت حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در این کشور را خواهد گرفت.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: پروژه تعلیم – تجهیز نیروهای سوری که با همکاری ایالات متحده آمریکا و دولت ترکیه چند ماهی است که آغاز شده نتایج قابل توجهی به بار نیاورده است. ایالات متحده آمریکا از ارتش آزاد سوریه خواسته بود تنها برای مقابله با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در این پروژه شرکت داشته باشد. ولی ارتش آزاد سوریه تنها خواهان مبارزه با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در خاک سوریه نیست. به همین خاطر ایالات متحده آمریکا ارتش آزاد سوریه را در شرایط سختی قرار داده و سعی در ایجاد جایگزینی دیگر در سوریه دارد که این آلترناتیو در حال حاضر حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) است. ولی این حمایت ها ریسک های بزرگی در پی خواهد داشت زیرا کردهای سوریه در عین حال که با نظامیان داعش می جنگند در پی دستیابی به پروژه های قدیمی خود یعنی تشکیل دولت مستقل کردی در مرزهای ترکیه نیز هستند.
طعمه در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا با حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در همکاری نزدیک به سر می برند. ابتدا جنگنده های آمریکایی بمباران کرده و سپس نظامیان کرد از زمین پیشروی می کنند. در واقع هدف حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) قطع ارتباط اعراب سنی سوریه با ترکیه است. ما به هیچ عنوان این موضوع را نخواهیم پذیرفت. اکنون هدف اصلی ما از بین بردن کامل دولت اسلامی عراق و شام (داعش) است، بعد از آن که به این هدف دست پیدا کردیم می دانیم چگونه با حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) مبارزه کنیم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین