۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

گروهک های تروریستی ابزار آمریکا برای شکاف در میان ایرانیان

  • ۴ اسفند ۱۳۹۸
  • ۳۱۳ بازدید
  • ۰

این روزها ترور و تروریسم بحث داغ رسانه های غربی است در حالیکه بخشی از اتهامات در مورد ترور و تروریسم و حامیان آنها متوجه ۀمریکا و کشورهای اروپایی است.

یکی از گروه های تروریستی که در مناطق کُردنشین فعالیت دارد گروهک پژاک است که یکی از زیرشاخه های پ.ک.ک است رفتار آمریکا و غرب با این فرقه تروریستی یکی از مصادیق بارز برخورد دوگانه آنان با موضوع تروریسم است به گونه‌ای که با توجه به اینکه گروهک پ‌.ک.‌ک را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند، با پژاک مدارا می‌کنند و محدودیتی برای این شاخه از پ‌.ک.‌ک اعمال نمی‌کنند.

گروهک پژاک با هدف تأسیس جمهوری فدرال ایران تشکیل شد اما از مصادیق بارز ضدیت این گروهک با دموکراسی می توان به از بین بردن فضای سالم سیاسی با تحرکات تروریستی و خشنوت‌بار، ترویج خشونت به جای فعالیت‌های سیاسی مسالمت‌آمیز، مانع شدن از رشد توسعه فرهنگی سیاسی اشاره کرد.

این گروهک با تهدید منتقدین خود از جمله نویسندگان، روزنامه نگاران و سر به نیست کردن اعضای منتقد خود نشان داده‌اند که با همه مظاهر دموکراسی از جمله آزادی بیان و اعتقاد، تحمل نظر مخالف، تساهل و مدارا مخالفند.

گروهک پژاک علاوه بر این مخالف دین غالب کردها یعنی اسلام است و در کل معتقد است دین اسلام عامل بدبختی کردها است و تمام کتاب‌های آسمانی تراوشات ذهنی پیامبران است.

این گروهک با بیگاری کشیدن از اعضا(درحالیکه سرکردگان خود در اروپا زندگی می کنند)، همکاری با باندهای قاچاق، برای خود درآمدی دست و پا کرده اند و در قالب رادیو، سایت خبری و اینترنت، کانال های ماهواره ای با هدف ارائه تصویری غلط از تنوع قومی و وجود تبعیض در ایران تحرکات خشن و تروریستی خود را توجیه کرده و بدین وسیله ابزارهایی برای فریب جوانان و تشویق آنان به منظور جذب در این گروهک هزینه می‌کنند.

از مهم‌ترین نقاط تلاقی پژاک و پ‌ک‌ک، قرار گرفتن در مسیر همسویی با سیاست‌های کینه‌توزانه آمریکا علیه ملت ایران است و بر این اساس احتمال انجام تحرکات تروریستی مشترک این دو بنا به درخواست آمریکا وجود دارد.

خسارت‌های مالی به اموال و دارایی‌های اشخاص، ممانعت از سرمایه‌گذاری‌های کلان اقتصادی و اختلال در صنعت گردشگری و توریسم با ترویج خشونت، تهدید، خرابکاری، ارعاب، ترور و قتل شهروندانی چون ناصر بیگلری، داریوش چاپاریان و غیره از جمله اقدامات این گروهک تروریستی در مناطق کردنشین ایران است.

لازم به ذکر است؛ این فرقه از سال ۸۳ تاکنون موارد متعددی درگیری مسلحانه، ترور افراد، ارعاب، تهدید داشته و تعدادی نیز در زمینه مقابله با آنان زخمی و به شهادت رسیده‌اند.

در یک ملاحظه کلی و در شرایط فعلی هرچند گروهک پژاک در لیست گروه های تروریستی آمریکا قرار گرفته است اما باواسطه و از طریق مجامع مختلف آمریکایی و اروپایی ارتباطاتی وجود دارد که با برخی هماهنگی ها تحرک نسبتا قابل توجه دیپلماتیکی در سطح منطقه و نظام بین‌الملل انجام می‌دهند.

این گروهک با دادن وعده هایی چون اعزام به اروپا و گرفتن اقامت برای آن ها در کشورهای اروپایی، ساختن یک زندگی ایده آل در اروپا، جوانان ساده را فریب داده و وارد گروهک می کنند.

گروهک پژاک با این وعده که در صورت موفقیت در چند عملیات علیه جمهوری اسلامی آنها را برای زندگی و کار در اروپا به یکی از کشورهای اروپایی انتقال می دهد جذب می کند اما پس از اینکه این جوانان در عملیات هایی که بر علیه ایران صورت می گیرد شرکت می کنند به آنها گفته می شود که جان شما از سوی جمهوری اسلامی در داخل و خارج در خطر است و شما راه بازگشت به ایران یا عزیمت به کشورهای خارجی را ندارید پس لزوما باید در گروه بمانید و به این ترتیب این جوانان فریب خورده در راستای اهداف پلید شخصی سران گروهک و استکبار جهانی به کار گرفته می شوند.

این امر از طرق مختلفی چون اقدامات تبلیغی و روانی از طریق سایتهای اینترنتی و شبکه های رادیویی و تلویزیونی، فعالیتهای تبلیغی گسترده با ایجاد سخنرانی، پخش اعلامیه، انتشار کتب و نشریات کُردی صورت می گیرد.

در حوزه رسانه، گروهک پژاک برای برقراری ارتباط با مردم منطقه از تلویزیونهای ماهواره ای که از سوی استکبار جهانی در اختیار آنان قرار داده شده است بهره می گیرد. در حال حاضر شبکه ماهواره ای « روژ تی وی » بعنوان کانال رسمی پژاک فعالیت دارد ضمن اینکه سایر گروههای کردی از قبیل پ.ک.ک، دموکرات، کومله، منطقه اقلیم شمال عراق از قبیل تیشک تی وی ـ روژ هلات، کرد تی وی و … نیز به نوعی همدیگر را پشتیبانی می کنند.

استکبار جهانی سعی دارد با تحریک و پشتیبانی از گروهک هایی چون پژاک و با در اختیار قرار دادن شبکه های ماهواره ای و رادیویی و حضور فعال در سایت های اینترنتی با تبلیغات گسترده در حوزه هویت، فرهنگ، تاریخ، تبعیض قومیتی پایمال شدن حقوق اقوام و … نوعی انشقاق و چنددستگی در ایران به وجود بیاورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین