۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کومله و پ.ک.ک:دستان اسرائیل در ایران

  • ۸ آذر ۱۴۰۱
  • ۲۳۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : برای ایران، پروژه کردها رویای قدیمی قدرت های استکبار جهانی برای استقرار «اسرائیل» جدید در مرزهای خود است. مقامات ایرانی همواره در موارد متعددی به نقش اسرائیل در حمایت و بسیج سازمان های کرد اشاره کرده اند. ایران به ویژه با توجه به سقف بالای مطالبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کردها که به عنوان «تهدید نرم» امنیت ملی ایران تلقی می شود، حساسیت بالایی با «مسأله کرد» دارد.

و همزمان با وقوع اعتراضات در داخل کشور، دولت ایران گروه‌های تروریستی کرد را به دامن زدن به ناآرامی‌ها و مسلح کردن شهرهای کردستان در ایران متهم می‌کند که نیاز به مداخله نظامی توسط سپاه پاسداران با بمباران مکان‌های متعلق به احزاب تروریستی کرد مستقر در عراق را ایجاب می‌کند.

در ادامه نقشه تحلیلی نقش کردها در اعتراضات ایران آورده شده است:

– در اواخر اوت ۲۰۲۲، یعنی یک ماه قبل از شروع اعتراضات در ایران، دو حزب اپوزیسیون کرد ایرانی مستقر در اقلیم کردستان عراق پس از ۱۶ سال جدایی مجدداً ادغام خود را اعلام کردند و آنها (حزب دمکرات کردستان) هستند. ) و (حزب دمکرات کردستان ایران) دو حزب با انتشار بیانیه ای اتحاد خود را تحت عنوان «حزب دمکرات کردستان ایران» اعلام کردند و اعلام کردند که «این بیانیه بیانگر سفری جدید در مبارزه با رژیم جمهوری اسلامی ایران است.»
– سپاه پاسداران در ایران گروهی از جدایی‌طلبان تروریستی را دستگیر و اعتراف کرد که از اقلیم کردستان برای برانگیختن شورش و شعله‌ور کردن فضای داخلی ایران حمایت دریافت کرده‌اند.
احزاب تروریستی کومله، دمکرات کرد و پاک در کردستان عراق، بر اساس اطلاعاتی که اطلاعات ایران فاش کرد، مسئولیت پشتیبانی نظامی از کردهای ایران را بر عهده دارند.
هدف: بی ثبات کردن امنیت و ثبات در کرانه شرقی مرز ایران و عراق.

همکاری اسرائیل و کردها:

– به گفته کارشناس نظامی اسرائیل، نیر دوری، در گزارش خود در کانال ۱۲ در ژوئیه ۲۰۲۱: «برخی از حملات منتسب به اسرائیل در عراق توسط کردها به طور کلی انجام شد و گروهی از واحدهای نخبه در اسرائیل بازگشتند. چند سال پیش از یک کمپین آموزشی در اقلیم کردستان، اگرچه اسرائیل برای چندین دهه، تنها کسی بود که از کردهای عراق پشتیبانی و آموزش می‌داد.
– یوسی کوهن، رئیس مستعفی موساد، به استخدام نمایندگان غیر اسرائیلی در قلب ایران برای انجام برخی عملیات های بمب گذاری اشاره کرد. در اینجا منظور او «کردهای ایران» است.
– کردستان عراق شامل ساختمان‌های بسیاری متعلق به موساد اسرائیلی است که این موضوع را یک مقام ارشد آمریکایی که در توییتی در سایت نیویورک تایمز به نقل از وی اذعان داشت ساختمانی که توسط سپاه پاسداران ایران هدف قرار گرفته است، تایید کرد. مارس گذشته “یک مرکز آموزشی وابسته به اسرائیل” است.
ریچارد سیلورستاین، نویسنده، وبلاگ نویسی که مسائل اسرائیل را دنبال می کند، در مقاله ای که در میدل ایست آی منتشر کرد، گفت: «روابط دائمی اسرائیل با کردهای عراق به آن مزیت استراتژیک در درگیری با ایران داد» و این به اسرائیل «سکوی پرشی» داد. برای حمله به ایران.»

تلاش برای بی ثبات کردن روابط ایران و عراق:

– اربیل میزبان احزاب مسلح کرد-ایرانی بود که علیه تهران فعالیت می‌کردند و همین امر باعث شد ایران برای حفظ امنیت ایران به سایت‌های این گروه‌ها حمله کند و فرمانده سپاه قدس اعلام کرد که در صورت حمله عراقی‌ها مجبور به عملیات زمینی برای مقابله با این تهدید می‌شود. ارتش مرزها را مستحکم نکرد تا از نفوذ عناصر کرد مخالف – قاچاق اسلحه ایران به ایران جلوگیری کند. و از آنجایی که فواد حسین، وزیر خارجه کنونی عراق، یک کرد سنی مذهب، بمباران ایران را به نام دولت عراق بدون اشاره به آن محکوم کرد و اشاره کرد که قاآنی به مقامات عراقی اطلاع داده است که این بمباران نشان دهنده دفاع از خود است.
نمایندگان کُرد برای دامن زدن به نزاع بین عراق و ایران، روی خطوط ملی و فرقه ای بازی کردند، همانطور که محمد عامر درشوی، رهبر «حزب دموکراتیک» گفت: «دولت عراق باید تلاش کند تا شهروندان کرد و سنی در عراق دست از کار نکشند. احساس می کنند که شهروندان درجه دو هستند.» «کشور تحت بمباران شدید موشک‌ها و هواپیماهای دوربرد است. این جنگ است، نه فقط بمباران.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین