۹ فروردین ۱۴۰۳

کومله‌ و دمکرات‌ دشمن درجه یک پژاک هستند

  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
  • ۱۸۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : پژاک بعنوان فرمانبردار و زیرشاخه‌ی ‌پ‌ک‌ک، هرآنچه را سرکردگان پ‌ک‌ک به آن دیکته کنند، مجبور به انجام خواهد شد. این خود نشانگر عدم استقلال فکری و عملی پژاک است که دیگر احزاب و فرقه‌ها دائماً آنرا تکرار می‌کنند و به وسیله‌ی آن، مشروعیت و موجودیت پژاک را زیر سؤال می‌برند.

از مهمترین این گروه و احزاب که بعنوان دشمن درجه‌ی یک پژاک شمرده می‌شوند، کومله‌ها و دمکرات‌ها هستند که این روزها و برای چندمین بار، به خوراک رسانه‌یی پژاک و پ‌ک‌ک تبدیل شده‌اند. هرچند هردو تقریباً‌ به یک اندازه از دید پژاک منفور و کُردستیز هستند، اما هربار یکی از آنها در طرح حمله‌ی رسانه‌یی پژاک و پ‌ک‌ک قرار می‌گیرد و این بار هم نوبت حزب دمکرات بود.

سال گذشته بارها کومله‌ها و به ویژه شخص عبدالله مهتدی را هدف قرار دادند و به وی حمله‌ور شدند و هرآنچه را می‌توان در قالب اتهام گنجاند، بار وی کردند. اینبار نوبت دمکرات‌ها رسیده که آنها را بی‌غیریت و بی‌لیاقت بخواند. هرچند دمکرات بلافاصله جواب داد، اما هیچ تغییری در رویه‌ی کار این فرقه‌ها ایجاد نمی‌کند. چراکه آنها از این روش نان می‌خورند. پژاک هیچ کدام از این احزاب را بعنوان یک اُپوزسیون و یا حزبی کُردی قبول ندارد و به قول خودش می‌گوید این احزاب جز کامپ‌نشینی چیزی بلد نیستند و مخارج آنها را نیز کشورهای غربی و بعضاً منطقه‌یی متحمل می‌شوند تا آنها از جای خود تکان نخورند. به عبارتی پژاک این احزاب را بارها جیره‌خوار و کُردستیز خوانده است. اما سؤال اینجاست که چرا پژاک از شیوه‌ی کُردستیزانه‌ی خود فرار می‌کند و درصدد پنهان حقایق است؟

خالی از لطف نخواهد بود که اگر کومله‌ها و دمکرات‌ها را در قالب حزب تعریف کنیم، باید پژاک را نیز بعنوان یک فرقه و طریقت خشک و به دور از دنیای تمدن و علم بخوانیم و همینطور هم هست. آنچه پژاک در حق مرزنشینان و قاچاقچیان کُرد در مرزها انجام می‌دهد را می‌توان در قالب کدامین اصطلاح تعریف کرد؟ آیا پژاک رسالتی جز میلتاریزه و تروریزه کردن مناطق کُردنشین، کشتن قاچاقچیان، آزار و اذیت روستانشینان، باجگیری و اخاذی، فریب پسران و دختران نوجوان و… دارد؟

اگر با دیدی کلی به این موضوع بنگریم خواهیم دید که کُردها طی یک قرن گذشته هیچ خوشی و خدمتی از احزاب و فرقه‌هایی که خود را حامی و ناجی کُردها خوانده‌اند و احزاب و فرقه‌هایی هم که هنوز همچنین ادعایی دارند، ندیده‌اند و نخواهند دید. چراکه این احزاب و فرقه‌ها فقط و فقط درفکر منافع خود هستند و برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده‌ی خود، هیچ اهمیتی برای آنها نخواهد داشت که چه بر سر کُردها خواهد آمد. آنها که در زرگویز، کویه و قندیل مخفی شده‌اند و از دور می‌خواهند با سرنوشت این مردم بازی کنند. اما فراموش نکنیم که کُردها هم در جریان روبه جلو شرکت داشته‌اند و دیگر قاطی همچنین جریان‌های پسروی نخواهند شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *