۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • کودکان در حال جنگ: چرا سربازگیری کودکان توسط پ ک ک نادیده گرفته می شود

کودکان در حال جنگ: چرا سربازگیری کودکان توسط پ ک ک نادیده گرفته می شود

  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
  • ۱۸۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، استفاده از افراد زیر سن قانونی در جنگ در حال تبدیل شدن به یک مشکل حاد است زیرا تقاضا برای جذب بیشتر کودکان توسط گروه های مسلح همچنان ادامه دارد. اگرچه پ ک ک متهم به سوءاستفاده از کودکان به عنوان مبارز است ، اما این مسئله هنوز مورد توجه غرب قرار نگرفته است ، که ممکن است قدرت جلوگیری از این مشکل را داشته باشد.

از زمانی که دولت ترکیه عملیات خود را علیه شبه نظامیان پ ک ک که در مناطق شرقی ترکیه واقع شده اند پس از سرازیر شدن تروریست ها از کوه ها به شهرها آغاز کرد ، پ ک ک متحمل تلفات قابل توجهی شده است. گزارشات ارتش نشان می دهد که صدها تروریست در این عملیات کشته شده اند و در تلاش برای جبران خسارت های خود ، پ.ک.ک به سمت روشی قدیمی اما آشنا پیش می رود: استخدام خردسالان. چند ماه پیش ، تعداد تکان دهنده ای از سربازان زیر سن قانونی در پ.ک.ک در اختیار خبرگزاری دولتی آناتولی (AA) قرار گرفت ، در این گزارش آمده است که ۲۰۰۰ کودک به عنوان مبارزان ذکر شده اند. این گزارش همچنین نشان داد که در حال حاضر ۱۰ هزار شبه نظامی زیر سن قانونی در پ ک ک وجود دارند. گفته می شود که این ارقام از تعداد گزارش های ربوده شدن کودکان در منطقه جمع آوری شده است.

با شدت گرفتن عملیات گسترده دولت توسط این شبه نظامیان ، پ ک ک به استخدام جوانان سرعت بخشیده است ، اما استثمار کودکان برای سازمان تروریستی چیز جدیدی نیست.پ ک ک از افراد زیر سن قانونی به عنوان جنگجو استفاده می کند و در درجه اول از آنها در مرگبارترین عملیات شورشیان استفاده می کند. در حالی که این امر از نظر قوانین بین المللی جنایت جنگی محسوب می شود ، پ ک ک هیچ نشانه ای از کاهش نشان نمی دهد ، در درجه اول به این دلیل که دستکاری و شستشوی مغزی افراد زیر سن آسان تر از بزرگسالان آسیب پذیری این سربازان کودک آنها را برای اعضای PKK مفید می کند.

به یک معنا ، قالب پذیر هستند ، زیرا آنها مطیع هستند و تمایلی به سرپیچی از اقتدار ندارند. اکثریت این کودکان نوجوانانی هستند که برای تبدیل شدن به اراذل و اوباش آموزش دیده اند و بعدها برای انجام خطرناک ترین مشاغل “باند” خود استفاده می کردند. انرژی ، قدرت و شور و اشتیاق کودکان مطمئناً آنها را به عضوانی ضروری تبدیل می کند که توسط “رهبران” آنها در خط مقدم قرار می گیرند.

اگرچه در روایت بشردوستانه معاصر ، استخدام کودکان در سطح جهان به عنوان سوءاستفاده فاحش از خردسالان تعریف می شود ، اما غرب هنوز از صدور هشدارهای فوری به سازمان تروریستی پ.ک.ک به دلیل نقض حقوق کودکان فراتر نرفته است ، اما در عوض با تردید به این روند ادامه می دهد. برای جلوگیری از این تهدید جهانی که به اصول جهانی که با سیاست های دموکراتیک ارزش دارد ، حمله می کند.

از لحاظ تئوری ، این یک آگاهی عمومی بین المللی است که سازمان های تروریستی یکی هستند و همه بدون در نظر گرفتن ایدئولوژی یا تاریخ محکوم می شوند. با این حال ، به طرز حیرت انگیزی ، در واقعیت جامعه غربی از امکان افزایش آگاهی جهانی نسبت به جنایات بی وقفه ای که توسط پ ک ک مرتکب می شود ، جلوگیری می کند. ظاهراً غرب پ.ک.ک را کمتر از دیگر سازمان های مسلح جدی می گیرد.

فقط یک سال پیش ، دو بمب گذاری انتحاری در نیجریه ، شامل سه دختر ۱۰ ساله در نیجریه رخ داد و تصور می شد مواد منفجره توسط بوکوحرام از راه دور منفجر شده و باعث ایجاد سروصدایی شد. اندکی پس از آن ، DAESH ویدئویی را منتشر کرد که ظاهراً نشان می داد یک سرباز کودک قزاقستانی دو مرد را که ادعا می شد جاسوس روسیه هستند اعدام می کند و جهان را وحشتناک می کند. طبق یک اظهارات یک نوجوان ۱۴ ساله ، که در جلسات آموزشی DAESH ، به بچه ها عروسک می دادند و به آنها می گفتند سرشان را ببرید ، او جزئیات تلخ آموزش خود را به صورت روشمند بازگو کرد.

با این حال ، در اوایل ماه جاری ، هنگامی که یک خبرگزاری نزدیک به پ.ک.ک گزارشی با عنوان “اعلام YPS-Zarok (کودک به زبان کردی) توسط فرزندان مقاومت” منتشر کرد ، این حادثه در صحنه بین المللی مورد توجه قرار نگرفت. این گزارش نشان می دهد که “ارتش” متشکل از خردسالان تأسیس شده است و کودکان با “سلاح های اسباب بازی” بازی می کنند و در برف خندق می کنند.

چنین نمونه هایی از سوء استفاده معمولاً در گفتمان بشردوستانه به جنایت جنگی می رسد و با نهایت حساسیت به آنها برخورد می شود. بر اساس اصول ۱۹۹۷ کیپ تاون یونیسف ، کودک سرباز “هر فرد زیر ۱۸ سال است که در هر نوع نیروی مسلح منظم یا نامنظم یا گروه مسلح با هر ظرفیتی عضو باشد”. گروه مدافع بشردوستانه مدرن از این ایده حمایت می کند که سربازان کودک – نه خود خردسالان – باید به دلیل ارتکاب جنایت جنگی تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. در حالی که ، کودکان – صرف نظر از این که داوطلب حمل سلاح شده اند یا خیر – باید بدون مجازات برخورد شوند.

سازمان ملل متحد اذعان می کند که پ ک ک از کودکان سوء استفاده می کند. در گزارش شورای حقوق بشر در مورد سوریه در سال ۲۰۱۳ ، گزارش شد که گروه مسلح مخالف دولت و کردها ، یگان های حفاظت از مردم (YPG)-که از اعضای پ.ک.ک در سوریه است-از سربازان کودک در درگیری ها استفاده کرده و از آنها استثمار کرده است. به با این حال ، این اتحادیه به طور رسمی پ ک ک را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت نمی شناسد.

تاکنون سازمان ملل متحد با برنامه های مختلف اقداماتی و توافقنامه های مشترک ، آزادی صدها کودک را از ارتش هایی که مرتکب جنایت جنگی علیه خردسالان شده اند ، تسهیل کرده است. “لیست شرم” سازمان ملل متحد به عنوان یک ابزار م inثر در جلوگیری از سوء استفاده از کودکان در سراسر جهان در نظر گرفته می شود ، زیرا گروه ها و ارتش های مسلح از قرار گرفتن در این لیست خودداری می کنند. اما ، علیرغم تلاش های شدید برای محافظت از کودکان در سراسر جهان ، این سازمان در حال حاضر از افزایش آگاهی مورد نیاز برای مقابله با تهدید پ ک ک فاصله دارد.

“ما به مواردی نیاز داریم که توجه رسانه های غربی را به خود جلب کند ، مانند تظاهرات مادران دیاربکر که هنگام ربوده شدن فرزندانشان توسط پ ک ک اعتراض کردند و خواستار بازگرداندن آنها شدند.”

در حال حاضر ، رسانه های غربی که داستان های پ ک ک را پوشش می دهند ، در به تصویر کشیدن شبه نظامیان پ ک ک و “علت” این سازمان تروریستی از زبان بی طرف یا شعارهای دلسوزانه استفاده می کنند. با این حال ، به سختی می توانید صدای انتقادی علیه جنایات مرتکب شده توسط این سازمان و عاملان آن بلند کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *