۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کودار قدیمی ترین عضو ایرانی پ.ک.ک را حذف کرد

  • ۵ تیر ۱۴۰۱
  • ۲۵۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : مدتی است که آزاد ماکو از صحنه سیاسی کودار و پژاک حذف شده است. از آنجا که حملات هوایی ترکیه بر مواضع کودار و پژاک گسترش یافته طبق خبرهای منابع محلی گویا یکی از کادرهای ایرانی در منطقه پنجوین کشته شده است. اما گروهک سکوت اختیار کرده و آمار کشته شدگان را اعلام نمی کند.

آزاد ماکو یکی از قدیمی ترین عضوهای ایرانی جذب شده به پ.ک.ک است و در سال ۱۹۹۶ میلادی به گروهک جذب شده است. او ابتدا بیشتر در کارهای اموزش کار می کرد و بعدا پ ک ک او را در سال ۲۰۰۲ میلادی به اروپا فرستاد و حدودا ۶ سال در اروپا ماند و سرانجام در اواخر سال ۲۰۰۸ به قندیل امد. او مدتی که در اروپا مانده بود تغییر پیدا کرده بود و به همین علت پ.ک.ک فورا او را به اموزش ایدئولوژیک فرستاد و بعد از پایان دوره اموزشی او را به پژاک اوردند. آزاد ماکو در اروپا مرتکب کارهای غیر اخلاقی شده بود و به همین علت پ.ک.ک نسبت به او شک و تردید هایی داشت و بعد در کودار به سمت شورای مدیریت کودار انتخاب شد. پ.ک.ک برای اینکه توازنی مابین کادرهای سوران و کرمانج ایجاد کند به او این سمت را داد و چندین سال در پنجوین بود و نسبت به کردهای سوران در رسانه ها کمتر ظاهر می شد. چرا که سیاست پژاک و کودار همیشه بر این بود که برتری را به کردهای سورانی بدهند و به همین علت بیشتر کردهای کرمانج در گروه از وضع موجود ناراحت بودند. وی با طرفداری از کردهای کرمانج همیشه برای گروهک دردسر ساز بود و به همین علت وی را از با روشی از صحنه فعلی گروه حذف کرده اند.
او همیشه سعی می کرد خود را ویژه نشان دهد اما در باطن شخصیتی دوگانه داشت و می خواست خود را شخصی نظامی قلمداد کند اما نمی توانست. چرا که کادرهای اهل کردستان ترکیه او را زیر پا له کرده بودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین