۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • کفش‌هایی که پ‌ک‌ک به آن افتخار می‌کند مارک‌های ترکیه‌ای هستند و درآمد آن به ترکیه می‌رسد

کفش‌هایی که پ‌ک‌ک به آن افتخار می‌کند مارک‌های ترکیه‌ای هستند و درآمد آن به ترکیه می‌رسد

  • ۷ تیر ۱۴۰۱
  • ۱۴۰۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : در تظاهرات اخیر هواداران گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) در اروپا، مجسمه کفش بزرگی توسط چند تن از اعضای پ‌ک‌ک به نشانه افتخار حمل شد، اما به گفته منابع خبری، برند این کفش ترکی است و عواید آن به ترکیه می‌رسد.

مبارزان پ‌ک‌ک سال‌هاست که کفش‌های MEKAP می‌پوشند، برند ترکیه‌ای متعلق به خانواده‌ای به نام اسکندر است و مردی ترک به نام نکتی اصلان مدیر فروش هر کشوری است.

کارخانه MEKAP این کفش ها را تنها به ۱۱۰ نقطه در ترکیه می فرستد، جنگجویان پ ک ک سال هاست که این کفش ها را می پوشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سالانه هزاران کفش MEKAP به قندیل می رود و پ.ک.ک آنها را با پول خریداری می کند و علاوه بر اینکه صاحب آن سود زیادی می برد، مالیات بالایی که به دولت ترکیه می پردازد به دلیل فروش این کفش ها به این کشور است. به خصوص که غرور پ.ک.ک در کفش به عنوان یک تبلیغ برای دیگران برای خرید همین کفش تلقی می شود.

نکتی اصلان، مدیر فروش کفش MEKAP، چندین سال پیش در مصاحبه ای با روزنامه ترکیه ای حریت ابراز نگرانی کرده بود که جنگجویان پ.ک.ک همواره به دلیل پوشیدن کفش های خود سرزنش می شوند.

نکتی در نامه ای به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور نوشت: “اگر تروریسم پایان یابد، تولید کفش را متوقف خواهیم کرد. پ.ک.ک از ترکیه اخراج خواهد شد. تکلیف MEKAP چه می شود؟” این بدان معناست که درآمد و بقای شرکت به PKK بستگی دارد.

تولید کفش MEKAP در سال ۱۹۷۰ آغاز شد. به گفته نجاتی، آنها ابتدا مشکلی نداشتند، اما پس از استفاده پ.ک.ک از این کفش، انتقادات از کارخانه و خود او از طرفی آغاز شد.

تورگوت اوزال بارها کارخانه MEKAP را مسئول نحوه رسیدن کفش های آنها به قندیل دانسته است. ادریس نعیم شاهین وزیر کشور سابق نیز نام این برند را اعلام کرده و مالک آن را توبیخ کرده است.

صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) نیز در مورد MEKAP صحبت کرد و به شوخی گفت که پ.ک.ک به خارج از ترکیه نقل مکان کرده است و ما تولید را متوقف می کنیم. ممکن است MEKAP باشد. در راه کفش هایشان را در بیاورند.»

نکتی می گوید کفش های MEKAP تنها به ۱۱۰ نقطه در ترکیه صادر می شود.

پ‌ک‌ک نه تنها خریدار کفش است، بلکه تبلیغ‌کننده خوبی نیز هست، زیرا برخی از هواداران پ‌ک‌ک وقتی می‌بینند پ‌ک‌ک کفش را پوشیده است، آن را می‌خرند، بنابراین پ‌ک‌ک درب مهمی برای تبلیغ برند ترکیه‌ای MEKAP است.

ناظران تعجب می کنند که پ.ک.ک برای تبلیغات یک برند ترکیه ای چه می کند که سازنده در نهایت پول زیادی به عنوان مالیات به دولت ترکیه پرداخت می کند. پس چرا پ ک ک از دیگران می خواهد کالاهای ترکیه را تحریم کنند؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین