۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کسب عنوان برتر همایش بانوان قرآن پژوه توسط بانوی مهابادی

کسب عنوان برتر همایش بانوان قرآن پژوه توسط بانوی مهابادی

  • ۲ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۲۷ بازدید
  • ۰

بانوی مهابادی در دوازدهمین هماهیش بانوان قرآن پژوه عنوان برتر این همایش را به دست آورد. وی در گفتگویی که در ادامه درج شده زوایایی از موفقیت خود را در این همایش تشریح می کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : «آمنه عادلی‌فر» متولد سال ۱۳۵۶ در شهرستان مهاباد است. وی برگزیده دوازدهمین همایش بانوان قرآن‌پژوه است که به عنوان مربی و مدیر موفق قرآنی توانست عنوان برتر این همایش را کسب کند.

عادلی فر درباره فعالیت‌های قرآنی خود که از دوران نوجوانی آغاز شده است، می‌گوید: در دوران نوجوانی به دلیل علاقه‌ای که به قرائت قرآن داشتم نوارهای تلاوت قرآن را گوش می‌کردم و با استفاده از همین نوارهای قرآنی بود که قرائت قرآن را یاد گرفتم و هیچ استاد و مربی قرآن هم نداشتم.

آغاز همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی از سال ۷۵
وی ادامه می‌دهد: از سال ۷۵ که دیپلم گرفتم همکاری خود با سازمان تبلیغات اسلامی را آغاز کردم و از طریق کلاس‌های قرآن و احکام که در اداره تبلیغات استان برگزار می‌شد تعامل خود را با این اداره زیاد کردم و بعد از مدتی که در دوره‌های مختلف آموزشی شرکت کرده و گواهینامه پایان دوره‌ها را دریافت کردم به عنوان مربی قرآن در همین دوره‌های آموزشی نیز تدریس می‌کردم.
عادلی‌فر در ادامه می‌گوید: سال ۷۸ وارد دانشگاه شده و سال ۸۴ نیز در رشته حسابداری فارغ‌التحصیل شدم؛ همزمان با تحصیل در دانشگاه به عنوان مربی قرآن در مدارس شهرستان مهاباد مشغول به تدریس بودم و در سال ۸۲ با شرکت در دوره‌های تخصصی روخوانی قرآن و دوره‌های تربیت معلم، فعالیت خود را به صورت تخصصی دنبال کردم و همزمان علاوه بر حضور فعال در محافل و مسابقات قرآن در امور آموزشی و پژوهشی قرآنی نیز فعالیت می‌کردم.

تدریس در دور‌ه‌های تربیت معلم شهرستان مهاباد
وی درباره دوره‌های آموزش تخصصی که طی سال‌های گذشته در آنها شرکت کرده است، عنوان می‌کند: طی سال‌های گذشته در دور‌ه‌های آموزشی متعددی شرکت کرده و گواهینامه پایان دوره آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم(سطح یک)، گواهینامه پایان دوره آموزش جزء ۳۰ قرآن برای مدارس، گواهینامه ویژه دوره‌های مشترک اداری با عنوان «اندیشه مطهر» و… را دریافت کردم و هم‌اکنون نیز در دوره‌های تربیت معلم که در شهرستان مهاباد برگزار می‌شود تدریس می‌کنم.
مدیر موسسه قرآنی «سراج مهاباد» درباره راه‌اندازی این موسسه قرآنی می‌گوید: مجوز فعالیت این موسسه قرآنی را سال ۸۶ از سازمان تبلیغات اسلامی گرفتم اما فعالیت رسمی خود را از سال ۸۹ در این موسسه آغاز کردم و طی اطلاع‌رسانی که در شهرستان مهاباد صورت گرفت قرآن‌آموزان زیادی را جذب این موسسه کردم؛ علاوه بر اینکه مدیریت این موسسه را برعهده دارم در کلاس‌های قرآن موسسه نیز تدریس می‌کنم.
وی با تأکید بر اهمیت حضور بانوان در فعالیت‌های قرآنی ادامه می‌دهد: برگزاری برنامه‌هایی مانند همایش بانوان قرآن‌پژوه نقش موثری در جذب بانوان به فعالیت‌های قرآنی به ویژه بانوان خانه‌دار که فرصت بیشتری برای شرکت در کلاس‌های قرآن دارند، خواهند داشت و این همایش‌ها کمک می‌کند تا فرهنگ قرآنی و آموزه‌های قرآن کریم در جامعه توسعه بیشتری پیدا کند.

تکریم بانوان قرآنی محدود به همایش بانوان قرآن‌پژوه نشود
عادلی‌فر با بیان اینکه تکریم بانوان قرآنی نباید محدود به همایش‌های قرآنی شود، می‌گوید: یکی از راه‌هایی که در جهت تکریم بانوان قرآنی وجود دارد این است که از بانوان توانمند در عرصه آموزش برای تدریس در دوره‌های تربیت معلم آموزش و پرورش استفاده شود و همچنین این بانوان از امتیازات ویژه‌ای از جمله سفر به حج عمره و دیگر سفرهای زیارتی بهره‌مند شوند.
وی در پایان با اشاره به مشکلاتی که موسسات قرآنی به ویژه در شهرستانها در زمینه بودجه و امکانات دارند، عنوان می‌کند: مسئولان قرآنی و برگزارکنندگان همایش بانوان قرآن‌پژوه باید حمایت‌های مالی از موسسات قرآنی را نیز داشته باشند تا انگیزه مربیان و مدیران قرآنی در این موسسات برای ادامه فعالیت نیز بیشتر شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین