۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: اشتغالزایی برای جوانان، اصلی ترین راه پیشگیری از اعتیاد است

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: اشتغالزایی برای جوانان، اصلی ترین راه پیشگیری از اعتیاد است

  • ۲ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۰۳ بازدید
  • ۰

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: اشتغالزایی برای جوانان و رفع مشکل بیکاری آنان از اصلی ترین راه های پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ، «قربانعلی سعادت» در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که روز پنج شنبه (۳۱اردیبهشت) با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد،‌ تاکید کرد: اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری جوانان استان در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد و در تلاش هستیم از طرق مختلف و اتخاذ راهکارهای موثر، این مشکلات را رفع کنیم تا بتوانیم جوانان جامعه را از گرفتاری در دام اعتیاد دور سازیم.
وی با بیان اینکه، اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدست جوانان محقق خواهد شد نیز گفت: استعداد، توانمندی، خودباوری و اعتماد به نفس جوانان و نخبگان ایران اسلامی، سد تحریم های دشمنان نظام اسلامی را خواهد شکست و آرمان ها و دغدغه های مقام معظم رهبری را محقق خواهد ساخت که گرفتاری جوانان در اعتیاد از خودباوری آنان می کاهد که مسئولین و مدیران وظیفه دارند از این جوانان محافظت نمایند.
سعادت با اشاره به آسیب اجتماعی اعتیاد و لزوم توجه جدی به ویژه در سطح دانشگاه های جامعه در این حوزه گفت: یکی از آسیب هایی که امروز جوانان و از جمله قشر دانشجوی ما را به صورت جدی تهدید می کند اعتیاد است که متاسفانه روز به روز تنوع آن افزایش پیدا می کند.
وی ادامه داد: خوابگاه های دانشجویی یکی از مکان های آسیب پذیر به لحاظ شیوع مواد مخدر است که مسئولان و به ویژه مسئولان دانشگاهی می توانند با نظارت بر این محیط‌ ها گام های موثری در این زمینه بردارند.
راه‌اندازی مراکز آموزش اشتغال برای بهبودیافتگان از دیگر مواردی بود که استاندار آذربایجان غربی آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایجاد مراکز حرفه آموزی و اشتغال در استان اقدام مناسبی در راستای مهارت آموزی و ورود بهبودیافتگان به بازار کار است که انتظار داریم در سالجاری این امر تحقق یابد.
طرح آموزش و مراقبت از خانواده ها بویژه خانواده های دارای فرد یا افراد معتاد از دیگر موارد مورد اشاره و تاکید رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این جلسه بود.
سردار شرفی فرمانده انتظامی استان و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام گرفته این شورا در امر مبارزه با مواد مخدر پرداخت.
همچنین در ادامه جلسه تفاهم نامه همکاری مشترک فیمابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان غربی منعقد شد.
جمشیدی اسعدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در رابطه با این تفاهم نامه گفت: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به بیش از ۲۰۰۰ نفر از معتادین در حال بهبودی و خانواده های آنان با استفاده از امکانات علمی و عملی مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.
اسعدی افزود: فراهم سازی بستر و امکانات لازم برای آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به ۲۰۰۰ نفر از معتادان در حال بهبودی و خانواده آنان و نیز اولویت گروه های آموزشی با معتادین مقیم در مراکز اقامتی میان مدت سوء مصرف کنندگان مواد از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی است.
محمد شرفی دبیر شورای همآهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی نیز در سخنانی با اشاره به شناسائی و نیاز سنجی آموزشی و شغلی آسیب دیدگان از اعتیاد ، هماهنگی با سازمانها و مراکز درمان و کاهش آسیب متولی درمان و کاهش آسیب اعتیاد برای همکاری هر چه بیشتر با واحد های آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را از تعهدات شورای همآهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی دانست

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین