۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • احداث بزرگترین مجتمع تجاری،تفریحی شمالغرب کشور در مهاباد

احداث بزرگترین مجتمع تجاری،تفریحی شمالغرب کشور در مهاباد

  • ۲ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۲۶ بازدید
  • ۰

بزرگترین مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی شمال غرب کشور با زیربنای ۷۶ هزار مترمربع در شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی حال احداث است .
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :فرماندار مهاباد روز سه شنبه در بازدید از این طرح اقتصادی به خبرنگاران گفت: این مجتمع بزرگ در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع در حال احداث بوده و از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

جعفر کتانی افزود: پیش بینی شده است که این مجتمع به بازار مرزی بزرگ تبدیل شود.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی های لازم و مجوزهای مورد نیاز برای تبدیل این مکان به یک بازار مرزی با تمهیداتی که برای آن پیش بینی شده است اخذ شده است که بهره برداری از آن نقش مهمی در توسعه اقتصادی و گردشگری و ایجاد اشتغالزایی در این شهرستان خواهد داشت .

وی گفت: این مجتمع عظیم در شش طبقه احداث می شود که شامل ۴۹۴ واحد تجاری، ۸۸ واحد دفاتر تجاری و درمانی، سوئیت های اقامتی، شهربازی ، رستوران های متنوع، فضای نگهداری کودکان، پارکینگ سرپوشیده به مساحت ۱۱ هزار متر مربع و سالن آمفی تئاتر است.

کتانی افزود: تاکنون برای احداث این طرح ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که پیش بینی می شود فاز نخست آن که شامل واحدهای تجاری است، در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد .

به گفته کتانی برای تکمیل این طرح اقتصادی بیش از یک هزار میلیارد ریال دیگر سرمایه گذاری خواهد شد .

وی با بیان اینکه مهاباد از لحاظ آثار، جاذبه های گردشگری و امکانات اقامتی از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای جذب مسافر و گردشگر برخوردار است، افزود: باید از این قابلیت های کم نظیر به خوبی بهره برد و ضمن معرفی آثار باستانی و ظرفیت های گردشگری به مسافران داخلی و خارجی ایام خاطره انگیز و خوشی را برای آنها فراهم کرد .

فرماندار مهاباد در این بازدید از بخش های مختلف این مجتمع دیدن کرده و در گفت و گو با مجریان و سرمایه گذاران این طرح با مسایل و مشکلات آنها از نزدیک اشنا شد .

این مکان که با عنوان مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی نگین مهاباد در حال احداث است در خیایان استاد محمد قاضی این شهر قرار دارد.

مهاباد یکی از قطب های مهم گردشگری آذربایجان غربی و از مهمترین مقصدهای گردشگری مسافران در شمال غرب کشور محسوب می شود که در نزد گردشگران به نگین آذربایجان مشهور است .

مهاباد در ۱۱۶ کیلومتری مرکز آذربایجان غربی واقع شده است.

غار سهولان و دریاچه سد مهاباد در کنار دهها اثر تاریخی و جاذبه های گردشگری دیگر از مهمترین تفرجگاههای این شهرستان در منطقه شمال غرب به شمار می رود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین