۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کردها هیچ تمایلی برای پیوستن به پ.ک.ک و پژاک ندارند

  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲
  • ۱۴۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک برای جبران کمبود نیرو دست به دامان کردهای سوریه شده اند. در پی تلفات شدید نیروهای پ.ک.ک و پژاک در حملات هوایی که با بحران شدید کمبود نیروی انسانی روبرو شده اند، از اینرو بیشتر مناطق در شمال عراق به علت عدم وجود نیرو خالی از تروریست ها شده اند. بخصوص در مناطق آسوس، گلاله و پنجوین قندیل حضور عناصر پژاک کاهش محسوسی داشته است.

پ.ک.ک با ایجاد فضای بحرانی در صدد است تا اینکه بتواند فضایی احساساتی ایجاد کند و بتواند نیرو جذب کند و در مناطق کردنشین سوریه که تنها منطقه ای است که تحت سلطه آنهاست با بهانه های مختلف تحت عنوان کمپین، همایش و می خواهد نوجوانان را به قندیل روانه کند.

پژاک که دیگر امیدی به جذب نیرو در  داخل ایران نداشته، در اروپا با بیانیه‌های گوناگون در حال تشدید ایجاد فضایی سیاسی است تا بتواند چند نفر را جذب کند.

یکی از علل کاهش آمار جذبی به پ ک ک و پژاک عدم امید و باور به سیاست رادیکال و رفتارهای غیردموکراتیک است که مردم و به ویژه جوانان آن را قبول ندارند. چرا که جوانان دریافته اند که پ.ک.ک و پژاک از آنها بعنوان نیروی جنگی استفاده می کنند که در نهایت کشته خواهند شد.

بکارگیری پ.ک.ک و پژاک از نوجوانان صرفا برای کندن تونل و غار است که در زیر کوه های سخت حفر می شوند و بنا به اعترافات چندین نفر که از گروهک تروریستی پژاک جدا شده اند آن ها به این نکته اشاره کردند که در غارها حبس شده بودند. زیرا شرایط طوری شده است که آنها مجبور هستند بیشتر اوقات در غارها بمانند. چون هر لحظه توسط پهپادها رصد می شوند و در نهایت مورد بمباران قرار می گیرند.

آمار بیشتر تلفات در واقع سبب شده است که موجی از ناامیدی در آن ها ایجاد شود و در نهایت نتیجه آن کاملا روشن است که ۹ نفر در پاییز به گروه تروریستی پ.ک.ک ملحق شده اند و تروریست ها برای پیوستن این ۹ نفر جشن و تبلیغات به راه انداخته اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین