۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کردها به یاران اردوغان رای ندهند، تنها هدف ما آزادی است

کردها به یاران اردوغان رای ندهند، تنها هدف ما آزادی است

  • ۱۱ دی ۱۳۹۲
  • ۲۸۳ بازدید
  • ۰

دمیرتاش از کردها خواست در انتخابات پیش رو به نامزدهای حزب عدالت و توسعه رای ندهند و برای رسیدن به آزادی، از حزب صلح و دموکراسی حمایت کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه ی تلویزیونی NTVmsnbc صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی به مظنور معرفی نامزدهای حزب خود برای حضور در انتخابات شهرداری ها دیروز در مرکز استان سرت برای هواداران حزب خود سخنرانی کرد. وی در مورد انتخابات گفت:«اگر کردها در انتخابات پیش رو به یاران اردوغان رای دهند، این اقدام آنها به مثابه ی تایید و تصویب دزدی و فساد مالی حزب عدالت و توسعه است. باید بدانید که یگانه هدف ما از حضور در انتخابات، رسیدن به آزادی کردها است و کردها نیز باید برای رسیدن به آزادی، از حزب صلح و دموکراسی حمایت کنند.»
وی در ادامه درمورد نخست وزیر ترکیه گفت:«زمانی که اردوغان از حوزه ی انتخابیه ی سرت نامزد شد، سرتی ها به او رای داده و از او حمایت کردند اما او به مردم حوزه ی انتخابیه ی خود خیانت کرد. هم اکنون نیز دزدها و مفسدین اقتصادی حزب عدالت و توسعه در حال غارت اموال و سرمایه های مردم هستند و تنها راه متوقف کردن آنان، این است که مردم به آگاهی سیاسی دست پیدا کرده و به یاران اردوغان رای ندهند.»
گفتنی است رجب طیب اردوغان در سال ۱۹۹۷ میلادی در شهر سرت و در یک سخنرانی، شعری قرائت کرد که او را به زندان فرستاد و به خاطر ممنوعیت فعالیت سیاسی، نتوانست در انتخابابات سراسری سال ۲۰۰۲شرکت کند و عبدالله گل به مدت یک سال پست نخست وزیری را در اختیار گرفت. پس از آن که تقاضای رفع ممنوعیت فعالیت سیاسی اردوغان، از سوی احمد نجدت سزر رییس جمهور وقت مورد قبول قرار گرفت، شورای عالی انتخابات ترکیه به این بهانه که یکی از صندوق های آراء حوزه ی سرت ترک برداشته است، انتخابات این حوزه را ابطال نمود و د سال ۲۰۰۳، در شهر سرت انتخابات ویژه برگزار شد و اردوغان و دو عضو دیگر حزب عدالت و توسعه توانستند هر سه کرسی این استان را در اختیار بگیرند و به این ترتیب مانع اردوغان برای رسیدن به پست نخست وزیری از میان برداشته شد. امینه اردوغان همسر نخست وزیر، فرزند یکی از خانواده های عرب سرت است و نفوذ و محبوبیت این خانواده در میان مردم سرت تاثیر مهمی بر موفقیت انتخاباتی اردوغان داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *