۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کاهش شدید عضوگیری گروهک تروریستی PKK و اقدام به آدم ربایی و تهدید خانواده‌های کُرد

کاهش شدید عضوگیری گروهک تروریستی PKK و اقدام به آدم ربایی و تهدید خانواده‌های کُرد

  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹
  • ۴۵۴ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، تیرماه سال جاری در رسانه‌های وابسته به اقلیم کردستان عراق اخبار دردناکی از قتل یک دختر نوجوان در حین فرار از دست تروریست‌های پژاک در منطقه قندیل منتشر شد.

اسرین محمدی دختر نوجوان ۱۳ ساله اهل شهرستان سردشت که در سال ۱۳۹۶ توسط عناصر پژاک در این منطقه ربوده شده بود با وجود پیگیری چند ساله خانواده اش هیچگونه خبری از وی منتشر نشده بود تا اینکه رسانه گروهک تروریستی PKK در خبری اعلام میکند که وی در حمله هوایی جنگنده‌های ارتش ترکیه به کوهستان قندیل کشته شده است.

اما کمی بعد پدر و مادر وی که در زمان ربوده شدن دخترشان نیز طی نامه و درخواست‌های متعدد به مسئولان امنیتی اقلیم کردستان عراق خواستار پیگیری وضعیت وی و بازگرداندن او به آغوش خانواده بودند اعلام کردند که ویدئویی به دست آنها رسیده است که نشان میدهد اسرین محمدی در حین فرار از اردوگاه گروهک PKK در منطقه قندیل از پشت هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده است.

اما چندی پیش سلیمان سویلو وزیر کار دولت ترکیه در جلسه پارلمان این کشور که مربوط به بررسی لایحه بودجه جاری این کشور بود سخنان و آمار مهمی را در مورد وضعیت اسفناک گروه تروریستی PKK در خاک این کشور بیان کرد.

سلیمان سویلو در نطق رسمی خود گفت :

_پنجاه سال است که طرح ها و برنامه هایی را که برای این مملکت دارند مشاهده می کنیم. کاری که ما در مبارزه با ترور می کنیم تنها مبارزه با مقوله تروریسم نیست، مبارزه با امپریالیست و تمام شاخه های آن است.

_این یک مبارزه برای توسعه است، در مبارزه ۴۰ ساله با پ. ک. ک دیگر تنها به مبارزه مسلحانه اکتفا نمی کنیم. به این مسئله تک بعدی نگاه نمی کنیم؛ با حامیانی که پشت این گروه های تروریستی وجود دارد نیز مبارزه می کنیم.

_تنها ۳۲۰ تن وابسته به پ. ک. ک در داخل کشور باقی مانده اند. در حالی که در سال ۲۰۱۴ میزان عضویت از ترکیه در پ. ک. ک ۵ هزار و ۵۵۸ تن بود این رقم امسال به ۵۲ نفر رسیده است.

_با ۱۰ هزار خانواده اعضای پ. ک. ک دیدار می کنیم تنها در سال جاری ۳۲۰ عضو پ. ک. ک تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شده اند.

به نوشته روزنامه ملیت، وزیر کشور ترکیه در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «ما به تروریست، تروریست خواهیم گفت. حامیان ترور نیز تروریست هستند. همکاران تروریست ها و آن شهردارانی که فرزندان مردم را فریب داده و به کوه می فرستند نیز تروریست هستند. به رهبرشان در امرالی هم تروریست می‌گوییم به دمیرتاش هم تروریست می‌گوییم. به دوران کالکان و مراد قاراییلان هم تروریست می گوییم. هیچ نگران نباشید هر اتفاقی که در داخل کشور می افتد از آن باخبر هستیم. متنی که از قندیل نوشته شده و به دستتان داده شده است را می‌دانیم.

به نظر می رسد حملات موثر قوای نظامی ایران و ترکیه به مقرهای گروهک پ. ک. ک و پژاک، شکست شدید راهبرد این گروهک در مبارزه مسلحانه و اقدامات تروریستی که حوزه ۴ کشور ایران، ترکیه، عراق و سوریه را شامل میشود و کاهش شدید عضوگیری این گروه در سال‌های اخیر موجب شده تا فرماندهان و مسئولان PKK به دنبال عضوگیری اجباری، آدم ربایی و تهدید ساکنان مناطق کردنشین به همکاری با این سازمان تروریستی روی بیاورند و ربایش و در ادامه قتل دردناک دختر ۱۳ ساله سردشتی تنها یک مورد از جنایات بیشمار این گروهک در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *