۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • چه کسی مسئول جنگ فرسایشی در کوبانی است؟

چه کسی مسئول جنگ فرسایشی در کوبانی است؟

  • ۱۶ آذر ۱۳۹۳
  • ۳۰۱ بازدید
  • ۰

نیروهای ارتش آزاد میگویند کردها از ترس از دست دادن استقلال خود به آنها اجازه نمی دهند برای آزاد سازی شهر کوبانی نیروی بیشتری اعزام کنند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از درگیری میان نیروهای کُرد وابسته به حزب  PYD(اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه) و ستیزه جویان داعش از ۹۰ روز گذشت و وارد چهارمین ماه شده است. به گفته کردها آنها نیمی از شهر  کوبانی را در اختیار دارند. نیروهای داعش هم با وجود بمبارانهای ائتلاف بین المللی علیه مواضعشان هنوز بر نیمی از شهر کنترل دارند. ارتش آزاد سوریه که هدف اصلی آنها مقابله با دولت مرکزی سوریه است با موافقت نیروهای کرد تعدادی از نیروهای خود را برای کمک به کردها به شهر کوبانی فرستاده اند. این گروه می گوید کردها از ترس از دست دادن استقلال نمی خواهند ارتش آزاد نیروی بیشتری به کوبانی برای آزاد کردن این شهر اعزام کند. اما نیروهای کرد می گویند ارتش آزاد در خدمت منافع ترکیه است و به دنبال عملی کردن اهداف دولت ترکیه در مناطق کردنشین سوریه است.

ابو محمد، یکی از سخنگوهای ارتش آزاد سویه می گوید نه ترکیه و نه ارتش آزاد مسئول جنگ فرسایشی در شهر کوبانی و عدم آزاد سازی این شهر نیستند. وی به روزنامه مک کلاچی گفته است:« مشکل ترکها نیستند، کردها مسئول عدم آزادسازی شهر کوبانی از کنترل داعش هستند زیرا آنها به ارتش آزاد اجازه نمی دهند وارد کوبانی شده و این شهر را از کنترل داعش خارج کنند. کردها اجازه نخواهند داد نیروهای ارتش آزاد با آنها همکاری جدی داشته باشند آنها از این که استقلال خود را از دست بدهند، بیم دارند.»

به نوشته این روزنامه نیروهای ارتش آزاد سوریه اتاق عملیات در شانلی اورفای ترکیه در ۳۰ کیلومتری کوبانی دارند. باران مسکو، روزنامه نگار کرد نزدیک به نیروهای نظامی YPG می گوید ترکیه متحد استراتژیک داعش است و نیروهای ارتش آزاد سوریه هم تحت امر ترکیه هستند.

وی به روزنامه مک کلاچی گفته است:« ارتش آزاد برای سازمان اطلاعات ترکیه کار می کند. هدف آنها کاهستن از قدرت کردها است و روابط پنهانی ترکیه و داعش را پوشش می دهند. ترکیه با داعش همکاری می کند تا مطمئن شود کردها به دنبال تشکیل کشور در سوریه مستقل نیستند. ترکیه نمی گذارد نیروهای پ.ک.ک و YPG وارد کوبانی شده و این شهر را آزاد کنند آنها می خواهند ارتش آزاد این کار را بکند تا بتوانند بر کردها کنترل داشته باشند.»

یک فعال مدنی شهروند سوریه که نخواسته نام وی فاش شود تایید می کند نیروهای ارتش آزاد سوریه در شمال این کشور تحت کنترل سازمان اطلاعات ترکیه هستند اما می گوید فکر نمی کند دولت ترکیه به طور مستقیم با داعش همکاری کند.

وی به روزنامه مک کلاچی گفته است اطلاعات ترکیه هیچ اقدامی برای بازداشتن ستیزه جویان داعش از تحرک در مرزهای سوریه انجام نمی دهد زیرا ستیزه جویان داعش با دو دشمن بزرگ ترکیه یعنی دولت بشار اسد و کردها می جنگند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین