۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پروین بولدان وجود بحران در روند مذاکرات را تکذیب کرد

پروین بولدان وجود بحران در روند مذاکرات را تکذیب کرد

  • ۱۶ آذر ۱۳۹۳
  • ۱۹۵ بازدید
  • ۰
عضو هیئت مذاکره کننده حزب دموکراتیک خلق ها وجود بحران در مذاکرات صلح را رد کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری دوغان، پروین بولدان، عضو هیئت مذاکره کننده حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی عنوان کرد: در طول این هفته قرار بود برای مذاکره با “کنگره جوامع کرد” به “کوه قندیل” برویم ولی به دلیل لغو پی در پی دیدارها با هیئت حکومتی در حال حاضر این دیدار به تعلیق درآمده است.
پروین بولدان، ضمن اشاره به این که برنامه های فشرده معاون نخست وزیری ترکیه “یالچین آکدوغان”، باعث لغو دیدار ما با هیئت حکومتی شده است، افزود: بحران در روند مذاکرات به وجود نیامده است. در هفته ی پیش رو بلافاصله پس از دیدار با معاون نخست وزیری به کوه قندیل خواهیم رفت.
لازم به ذکر است، بر اساس برنامه های حزب دموکراتیک خلق ها، قرار بود هیئت این حزب با حکومت دیدار کرده و سپس به کوه قندیل بروند. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده انتظار می رفت امروز هیئت امرالی برای مذاکره با کنگره جوامع کرد به کوه قندیل برود ولی به دلیل لغو دیدار از سوی هیئت حکومتی؛ سفر هیئت حزب دموکراتیک خلق ها به کوه قندیل به حالت تعلیق درآمده است. به همین دلیل برخی تحلیل گران این موضوع را به عنوان بحران در روند مذاکرات ارزیابی کرده اند.
پروین بولدان ضمن رد ادعای بحران در روند مذاکرات اضافه کرد: ما قرار بود بلافاصله پس از بازگشت از امرالی با یالچین آکدوغان دیدار کنیم ولی به دلیل برنامه های فشرده وی این دیدار تاکنون انجام نگرفته است اما روز دوشنبه به احتمال زیاد با آکدوغان دیدار خواهیم کرد.
وی در ادامه اظهارات خود ضمن تاکید به این موضوع که قبل از دیدار با معاون نخست وزیری ترکیه قصد نداریم به کوه قندیل برویم، اضافه کرد: « روز سه شنبه به کنفرانسی درباره کردها که در شهر بروکسل تشکیل خواهد شد خواهم رفت. در آنجا پیام عبدالله اوجالان را خواهم خواند. در هفته پیش رو بعد از این برنامه ها به کوه قندیل سفر خواهیم کرد. ادعای بحران در روند مذاکرات واقعیت ندارد. ما تمام پیام ها و خواسته های اوجالان را به افکار عمومی می رسانیم اگر بحرانی به وجود آید ما خودمان اعلام می کنیم.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین