۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مراد قاراییلان: حکومت ترکیه در قبال کردها رفتار دوگانه ای اتخاذ کرده است

مراد قاراییلان: حکومت ترکیه در قبال کردها رفتار دوگانه ای اتخاذ کرده است

  • ۱۶ آذر ۱۳۹۳
  • ۳۱۶ بازدید
  • ۰
 
عضو شورای رهبری کنگره جوامع کرد اعلام کرد که دولت ترکیه در قبال کردهای این کشور سیاست دوگانه و متناقضی اتخاذ کرده است/

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Ozgur-Gundem، کنگره جوامع کرد، در کوه قندیل مراسمی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتکان نیروهای نظامی پ.ک.ک برگزار کرده است.
مراد قاراییلان، عضو شورای رهبری کنگره جوامع کرد و فرمانده نیروهای شاخه نظامی پ.ک.ک طی سخنرانی در این مراسم  با تاکید بر این که ترکیه در قبال کردها و کوبانی سیاست دوگانه ای را اتخاذ کرده است، افزود: همانگونه که می دانیم هیئت حزب دموکراتیک خلق ها در ۲۹ نوامبر به امرالی سفر کرده بود. عبدالله اوجالان برای حل و فصل مسئله کردها و ایجاد صلحی پایدار پیش نویسی برای مذاکرات ارائه کرده است. این پیش نویس به دست ما رسیده و در حال بررسی آن می باشیم. ولی متاسفانه درست در روز تسلیم پیش نویس به هیئت حزب دموکراتیک خلق ها، داعش از مرزهای ترکیه و با کمک این کشور حملاتی را به کوبانی ترتیب می دهد.
وی افزود: درست در روز دیدار اوجالان با هیئت امرالی، داعش به صورت آشکار و واضح از خاک ترکیه به کوبانی حمله می کند. این مسائل تکه هایی از پازل بازی حکومت ترکیه است. خوردرویی که در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۴ در مرز مرشد پینار منفجر شد از داخل ترکیه آمده بود و پس از آن انفجار از جانب خاک ترکیه، داعش از ۳ طرف به کوبانی حمله کرد.
قاراییلان در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: هر روز در ترکیه افرادی که در صدد کمک به کوبانی هستند به وسیله عملیات های از پیش تعیین شده بازداشت می شود. حتی به افراد زخمی شده در مقاومت کوبانی هم رحم نمی کنند. در مناطقی که پناهندگان کوبانی وجود دارد همه روزه بازداشت ها، ظلم و بی عدالتی ها ادامه دارد. اگر حزب عدالت و توسعه در روند مذاکرات صلح کرد-ترک صمیمی است باید با کوبانی صادقانه برخورد کند. کوبانی مانند آیینه برای حکومت ترکیه است. یک دوگانگی سیاسی آشکاری در رفتار حکومت ترکیه وجود دارد. این دوگانگی حکومت ترکیه می تواند اساس توافق و صلحی را که اوجالان برای آن زحمت می کشد به شدت تحت تاثیرقرار دهد.
وی درباره روند مذاکرات نیز اظهار داشت: ما برای حل مسئله کردها در چشم اندازی که اوجالان طراحی کرده است آماده هستیم. اما این موضوع یک مسئله تاریخی است. ما هیچ زمان با طرفی  که رفتار متناقض اتخاذ کند مذاکره نخواهیم کرد. دیگر اجازه نخواهیم داد کسی با آروزها و امیدهای مردم کرد بازی کند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین