۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چرا سران پ.ک.ک توسط ترکیه مورد هدف قرار نمی گیرند؟

  • ۲۰ تیر ۱۴۰۱
  • ۲۲۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : در ساختار پ ک ک بعد از عبدالاه اوجالان سه نفر نقش پایه اصلی در پ ک ک هستند و هر کدام نیز در حوزه خاصی دارای تجربه هستند.
ساختار سازمانهای تروریستی در سه حوضه اصلی عبارتند از بعد نظامی ،بعد سازماندهی ،بعد ایدئولوژیکی که در پ ک ک ک سه شخص در راس حزب بر هر یک از بعدها نظارت دارند مثلا جمیل بیک در بعد سازماندهی مراد قرییلان در بعد نظامی و دوران کالکان در بعد ایدئولوژیکی حاکمیت تام دارند.
این سه شخص از ابتدای تاسیس پ ک ک تا کنون در راس قدرت هستند و و با یک معنا پ ک ک بعد از دستگیری اوجالان عبارت است از این سه نفر این افراد در داخل سیستم پ ک ک حرف اول را می زنند و همه فعالیتها و تصمیمات توسط این سه نفر تایید می شود. و همه تصمیمات دیگر بخشها از جمله پژاک –کودار –ته فگه ر –پ ی د –ypg- فعالیتهای اروپا و فعالیتهای دیپلماتیک ….توسط این سه نفر تا یید می شوند.

سوال اصلی این است که چرا این سه نفر جمیل بایک و دوران کالکان و مراد قرییلان توسط ترکیه مورد هدف قرار نمی گیرند؟
در درگیریها و جنگها قدرت و منافع عده ای در ادامه دادن به جنگ گره خورده اند در جنگ ترکیه و پ ک ک از هر دو طرف عده ای بر خون ریخته شده با یک معنا تغذیه م کنند و این عده تنها ادامه جنگ را راه حل می دانند واین قضیه صلح و اتش بس در هر دو طرف حقیقت ندارد بلکه با این عباراتها طرفین برای مدتی تنفس می کشند وخود را دوباره برای ادامه جنگ اماده می کنند اتش بس و روند های صلح میان ترکیه و پ ک ک از این عبارت است وانها با اتش بس خودشان را اماده میکنند تا اینکه دوباره درگیر شوند زیرا طرفین جنگاز هر دو طرف به خوبی می داند با اتمام جنگ پایان انها نیز گره می خورد.
در پ ک ک این سه شخص مراد قرییلان و دوران کالکان و جمیل بایک در پ ک ک نقش اصلی تصمیم جنگ را برعهده دارند و به همین علت مورد هدف ترکیه قرار نمی گیرند زیرا در صورت کشته شدن این افراد منافع افراد تصمیم گیرنده جنگ در ترکیه به خطر می افتد وجایگاه شان را از دست می دهد زیرا در ترکیه عده ای کثیر از دولت مداران با اتکا به ادامه جنگ با پ ک ک منافع ،جایگاه و نفوذ خودشان را حفظ می کند.
چیزی که بایدواقع بینانه تحلیل شود این است در بین کشته شدگان هر دو طرف افراد تصمیم گیرنده جنگ کشته نمی شوند بلکه کادرهای میان رده و پایین رده از هر طرف کشته می شود و جنگ بر خون ریخته شده تحت نام انتقام ادامه می یابد.
سران پ ک ک مستقیما با دولت در ارتباط هستند که این ارتباط از طریق بعضی نمایندگان کرد که در حزب عدالت و توسعه هستند بر قرار می شود
زیرا قبل شروع عملیات نظامی ترکیه جمیل بیک و دوران کالکان و مراد قرییلان با خبرمیشوند و خودشان به خارج از محدوده درگیریها می کشانند
حزب دمکراتیک خلقها شاخه سیاسی پ ک ک در پارلمان ترکیه خود جایگزین پ ک ک در ترکیه است سوال این است چرا ترکیه این حزب را نمی بندد ؟وچرا ترکیه مانع جذبیها نمی شود ؟
چرا فرزندان و وابستگان هیچ یک از طرفین در درگیریها کشته نمی شوند ؟
و گرنه تابحال دیده نشده که پ ک ک افراد با نفوذ را در ترکیه مانند برکرات ونماینده فرماندهان بلند پایه را مورد هدف قرار بدهد.
نتیجه گیری
جنگ پ ک ک و ترکیه همانند جنگ اسراییل و فلسطین اشغالی ادامه خواهد داشت تا زمانی که منافع و ادامه وبقائ عده ای برا این جنگ استوار باشند ادامه خواهد یافت و این جنگ بر خون ریخته شده تحت نام انتقام ادامه خواهد یافت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین