۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک یک مدرسه در شنگال را با هدف تحمیل برنامه های تروریستی خود تصرف کرد

پ.ک.ک یک مدرسه در شنگال را با هدف تحمیل برنامه های تروریستی خود تصرف کرد

  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱
  • ۱۶۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، یک مقام در اداره آموزش و پرورش ناحیه شنگال (سنجار) تایید کرد که گروه تروریستی پ‌ک‌ک یک مدرسه کردی را تصرف کرده و با هدف تحمیل برنامه های تروریستی خود از تحصیل بیش از هزار دانش‌آموز از تکمیل تحصیلاتشان به زبان کردی جلوگیری می‌کند.

در هیمن راستا شهاب احمد، معاون آموزش کردی آموزش و پرورش شنگال گفت: عناصر پ‌ک‌ک مدرسه (ظریفه اوسی) را برای مطالعات کردی در شنگال به تصرف خود درآورده‌اند و از تکمیل تحصیلات بیش از هزار دانش‌آموز جلوگیری می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: «پ‌ک‌ک می‌خواهد برنامه‌های درسی خود را غیر از آن که وزارت آموزش و پرورش عراق یا اقلیم کردستان به رسمیت می‌شناسد در این مدرسه تدریس کند، بنابراین از همه والدین می‌خواهیم فرزندان خود را به هیچ یک از مدارس پ‌ک‌ک نفرستند، زیرا به رسمیت شناخته نمی‌شود.

وی افزود: «بیش از هزار دانش‌آموز در مدرسه (ظریفه اوسی) شنگال به زبان کردی تحصیل می‌کنند و متأسفانه پ‌ک‌ک مانعی بر سر راه ادامه روند تحصیلی و دیگر جنبه‌های زندگی در این شهر است. شنگال که تاثیر بسیار منفی بر آینده کودکان دارد و امیدواریم که یکی از فرزندان آنها به مدارس پ.ک.ک فرستاده نشود، زیرا آنها اصلا آینده ای ندارند.

این مقام کرد تأیید کرد: «پ‌ک‌ک می‌خواهد مدرسه خود را در آنجا باز کند و ما به شدت با این امر مخالفیم، زیرا در مدرسه (ظریفه اوسی) بیش از هزار دانش‌آموز کرد در دو شیفت تحصیل می‌کنند و پ‌ک‌ک می‌خواهد برنامه درسی خود را تحمیل کند.

شهاب احمد گفت: قبل از سال ۲۰۱۴، دولت اقلیم کردستان یک مدرسه (ظریفه اوسی) را در شنگال افتتاح کرد، اما مدرسه در اثر حمله داعش آسیب دید، اما پس از آزادسازی شنگال توسط نیروهای پیشمرگه در سال ۲۰۱۵ و بازگشت تعدادی از آنها آوارگان این ولسوالی، مدرسه توسط برخی از سازمان ها بازگردانده شد، اما اکنون تروریست های پ.ک.ک مدرسه را تصرف کرده اند و به بیش از هزار دانش آموز اجازه نمی دهند تحصیلات خود را تکمیل کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *